|
کدخبر: 45567

سه مسیر ریلی به قطارهای مشهد اضافه شد

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: سه مسیر جدید ریلی برای مسافران راه آهن طی ایام نوروز آتی از مشهد به شهرهای همدان، کرمانشاه، ارومیه و بالعکس اضافه شد.

گسترش‌نیوز : محمدهادی ضیایی مهر، افزود: در طول ایام نوروز پارسال قطارهای مسافربری زائران و مسافران را از مشهد به ۲۵ شهر و مرکز استان در سطح کشور جابه‌جا کردند. با افزایش اخیر سه شهر شمار این مسیرها به ۲۸ شهر افزایش یافت.

وی در ادامه همچنین گفت: پیش فروش بلیت قطارهای مسافربری برای روزهای ۲۴ اسفند امسال تا ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ نیز به صورت اینترنتی و یا از طریق ۳۱۱ مرکز فروش در خراسان رضوی طی روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه جاری صورت می‌گیرد.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: در بازه زمانی ۲۴ اسفند امسال تا ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ روزانه ۹۱ رام قطار مسافربری رفت و برگشت ۲۰ هزار و ۶۲۳ مسافر و زائر را در مسیر ریلی مشهد به ۲۸ شهر و مرکز استان کشور جابه‌جا می‌کنند.

وی مبدا قطارهای مسافربری به مقصد مشهد را شهرهای تهران، اهواز، تبریز، کاشان، شیراز، ساری، سرخس، یزد، بندرعباس، طبس، خواف، زنجان، قزوین، اصفهان، کرمانشاه، اراک، ملایر، قم، کرمان، همدان، خرمشهر، شوشتر، ماهشهر، اندیمشک، ارومیه و کرج اعلام و بیان کرد: حمل خودرو توسط قطار نیز در مسیرهای تهران، بندرعباس، اهواز، کرمان و شیراز به مشهد و بالعکسنیز در این برنامه پیش‌بینی شده است.

ضیایی مهر همچنین گفت: همچنین در این مدت سیر قطارهای مسافربری در مسیرهای همدان - مشهد، مشهد - یزد و مشهد - شیراز همه روزه صورت می‌گیرد.

نرخ بلیت قطار افزایش ندارد

وی در ادامه همچنین تاکید کرد: طی ایام نوروز ۱۳۹۸ هیچگونه افزایشی در نرخ بلیت قطار اعمال نمی‌شود.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: در این ایام در برخی مسیرهای ریلی امکان فروش بلیت به صورت بسته گردشگری شامل بلیت قطار، تغذیه، هتل و اقامت مسافران نیز در مسیرهای منتهی به مشهد پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی قطار چهار تخته پارس لاریم و قطارهای اتوبوسی ماهان در شبکه ریلی طی نوروز ۱۳۹۸ خبر داد.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر طول شبکه ریلی ایران معادل ۱۴ درصد، در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

بر این اساس ۳۳ درصد از کل جابه‌جایی مسافران در شبکه راه آهن ایران مربوط به خراسان رضوی است که در ایام اوج مسافر این سهم به تا ۵۴ درصد نیز افزایش می‌یابد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر