|
کدخبر: 45244

راهنمای خرید و انتخاب آمپلی‌فایر + قیمت

افراد مختلف جامعه به خصوص قشر جوان علاقه خاصی به تقویت سیستم صوتی خودروها دارند. در سیستم صوتی از قطعات مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها آمپلی‌فایر است و باید در خرید آن به یک سری از نکات توجه کرد.

گسترش‌نیوز: این روزها قیمت خودروهای داخلی به شدت بالا رفته و در مقابل سیتم‌های صوتی به کار رفته در این خودروها نسبتا ضعیف است . به همین دلیل بسیاری از افراد به سراغ تقویت سیستم صوتی می‌روند چرا که امکان خرید خودروهای وارداتی و با کیفیت نیز برای این افراد وجود ندارد. ضمن این که علاقه وافر به شنیدن صدای موسیقی با کیفیت باعث می‌شود حتی افرادی تغییرات بر روی سیستم صوتی خودروهای وارداتی نیز انجام دهند. قطعات مختلفی را می‌توان برای تقویت سیستم صوتی خریداری کرد که آمپلی‌فایر یکی از عضوهای جدایی ناپذیر است. برای خرید آمپلی‌فایر نکات مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه لازم را داشت.

amp2.jpg

آمپلی‌فایر چیست؟

در سیستم‌های صوتی از وسایل مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام از آن وظیفه خاصی را بر عهده دارد. صدای تولیدی توسط هر دستگاهی به تنهایی قابل شنیدن نیست بلکه این صدا ابتدا به آمپلی‌فایر ارسال می‌شود و سپس تقویت و تفکیک خواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت آمپلی‌فایر دستگاهی است که برای تقویت سیگنال‌های ضعیف مورد استفاده قرار می‌گیرد. امپلی‌فایرها دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به میزان وات تقویت‌کنندگی انتخاب می‌شوند هر چند که معیارهای دیگری نیز برای انتخاب این دستگاه وجود دارد.

انواع آمپلی‌فایر

همانطور که ذکر شد،‌آمپلی‌فایر دارای انواع مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به اولترا میکرو، میکرو، سیگنال ضعیف، قدرت و پر قدرت اشاره کرد. آمپلی‌فایرهای اولترا میکرو برای تقویت سیگنال‌های بسیار ضعیف استفاده می‌شود به صورتی که این سیگنال‌ها در حد چند نانوولت هستند. این مورد برای امپلی‌فایرهای میکرو و سیگنال ضعیف نیز وجود دارد و به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. امپلی‌فایر قدرت برای تقویت کردن سیگنال‌های متوسط است و این سیگنال‌ها در حد چند ولت هستند. در خصوص آمپلی‌فایرهای پر قدرت نیز تقویت سیگنال‌های بالاتر از حد متوسط انجام می‌شود.

تعداد کانال

amp3.jpg

اگر برای خرید به سایت‌ها یا بازار مراجعه کنید سوالی در خصوص تعداد کانال مورد نظر از شما پرسیده می‌شود. آمپلی‌فایر معمولا در نوع‌های دو، چهار و شش کانال در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با توجه به تجهیزات نصب شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمپلی‌فایر دو کانال مناسب برای پشتیبانی یک جفت باند است. مدل چهار کانال مناسب برای یک جفت باند و یک ساب‌ووفر و مدل شش کانال مناسب برای دو جفت باند و یک ساب‌ووفر یا یک جفت باند و دو ساب‌ووفر است.

شرکت‌های سازنده و قیمت

یکی از نکاتی که در هنگام خرید آمپلی‌فایر باید به آن‌ توجه کنید شرکت سازنده است. با توجه به شرکت سازنده قیمت آمپلی‌فایرها می‌تواند کاملا متفاوت باشد ضمن این که تعداد کانال‌ها و توان آمپلی‌فایر نیز در قیمت تاثیرگذار است. از جمله برندهای مطرح سازنده آمپلی‌فایر می‌توان به پایونیر، کنوود، سونی، جی‌بی‌ال و مکسیدر اشاره کرد. در حال حاضر قیمت آمپلی‌فایر در ارزان‌ترین حالت ممکن از حدود ۴۵۰ هزار تومان شروع می‌شود که مربوط به برند پایونیر مدل ۲ کانال ۵۰۰ وات است. ارازن‌ترین مدل سونی حدود ۴۸۰ و ارزان‌ترین مدل کنوود حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اگر بخواهید کامل‌ترین آمپلی‌فایر را خریداری کنید باید حدود ۲ میلیون تومان هزینه انجام دهید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها