|
کدخبر: 44807

تحویل خودروهای ثبت نامی با نرخ سابق؟

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی وعده داد: ۴۰۰ هزار خودرویی که تا پایان دی ماه ثبت سفارش شده بود با نرخ سابق در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

گسترش‌نیوز : امیر خجسته در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بر فرآیند واگذاری این خودروها نظارت می‌کنند.

وی اظهارکرد: این ۴۰۰ هزار خودرو قبل از بالارفتن نرخ دلار ثبت سفارش شده بود و مردم پول‌های درخواستی را به شرکت‌های سایپا و ایران خودرو واریز کرده بودند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران خودرو و سایپا درصدد تحویل بخشی از خودروها بوده و بقیه خودروها را می‌خواستند با نرخ جدید دلار تحویل مردم دهند.

خجسته ادامه داد: آنها مدعی بودند نرخ خودرو پنج درصد زیر نرخ بازار آزاد تحویل مشتری می‌شود درحالی که این سوال مطرح بود که نرخ بازار را چه کسی تعیین می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد رانت خوار نرخ خودرو را در بازار آزاد تعیین می‌کنند نباید این نرخ مبنایی برای نرخ خودرو در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باشد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: واردات خودروهای خارجی دست چهار خانواده بود که تنها یکی از خانواده‌ها زندانی شدند.

خجسته ادامه داد: یکی از خانواده‌ها که هم اینک در زندان به سر می‌برند ۱۲۵ هزار دستگاه خودرو خارجی وارد کرده بود که وضعیت آنها تعیین تکلیف شد.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها