|
کدخبر: 44189

مزایده‌های میلیون دلاری در اتوشو دیترویت / فروش نخستین سوپرا و ماستنگ جدید

نمایشگاه خودرو دیترویت شاهد انواع رونمایی‌های مختلف و جذاب بود. دو خودرو فورد ماستنگ شلبی GT500 و تویوتا سوپرا را می‌توان از جمله خاص‌ترین خودروهای موجود در این نمایشگاه دانسصت که به مزایده قرار داده شدند.

گسترش‌نیوز: امسال نمایشگاه خودرو دیترویت از تاریخ ۲۴ دی ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و تا ۷ بهمن ماه ادامه دارد. در این نمایشگاه خودروسازان مختلف اقدام به رونمایی از محصولات جدید خود کردند تا بتوانند فروش محصولات خود را برای سال آینده تضمین کنند ضمن این که توانایی‌های خود را به رخ سایر رقبا بکشانند. در این میان برخی از محصولات با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. به عنوان مثال می‌توان از بین رونمایی‌های مختلف به فورد ماستنگ شلبی مدل ۲۰۲۰ و تویوتا سوپرا اشاره کرد. این دو برند در نمایشگاه خودرو دیترویت اقدام به مزایده یک دستگاه از محصولات خود کردند.

supraauction.jpg

ماستنگ ۱.۱ میلیون دلاری

به طور کلی رقابت گسترده‌ای میان سه خودروساز آمریکایی یعنی فورد، داج و شورولت در ساخت خودروهای عضلانی وجود دارد. حال فورد برای رقابت با دو خودروساز دیگر از مدل ۲۰۲۰ ماستنگ در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی کرد. این خودرو به شکلی جالب و در حالی که از سقف نمایشگاه آویزان بود به نمایش در آمد و به شدت نظر مخاطبان را به خود جلب کرد. ماستنگ جدید احتمالا به پیشرانه ۵.۲ لیتری ۸ سیلندر سوپرشارژ مجهز خواهد شد و انتظار می‌رود توان آن بیش از ۷۰۰ اسب بخار باشد. بسیاری از کلکسیونرهای خودرو علاقه وافری به خرید اولین دستگاه از یک محصول را دارند. معمولا اولین و آخرین نمونه تولید شده یک خودرو قیمت بالایی دارد و خاص محسوب می‌شود. نخستین نسخه از این خودرو نیز در نمایشگاه خودرو دیترویت با قیمت نجومی ۱.۱ میلیون دلار به فروش رسید. نکته جالب اینجاست که شرکت فورد درآمد حاصل از این مزایده را به یک موسسه خیریه مرتبط با بیماران دیابتی نوع ۱ به نام JDRF اهدا می‌کند. قاعدتا زمانی که مبلغ بسیار بالایی برای چنین خودرویی پرداخته می‌شود علاوه بر این نخستین نسخه به دست خریدار می‌رسد باید تفاوت‌های دیگری نیز وجود داشته باشد. مشتری این خودرو که کریگ جکسون نام دارد می‌تواند رنگ و تجهیزات داخلی ماستنگ را به به صورت سفارشی انتخاب کند. شانس این که کسی بتواند مالک اولین نمونه ماستنگ شلبی شود تنها یک بار در عمر رخ می‌دهد و نکته مهم این است که تمام این مبلغ به موسسه خیریه اهدا می‌شود.

mustang2
mustang1
mustang7
mustang6
mustang5
mustang4
mustang3

سوپرا ۲.۱ میلیون دلاری

یکی دیگر از محصولات جذاب نمایشگاه دیترویت نسل جدید تویوتا سوپرا است که پس از مدت‌ها انتظار رونمایی شد. نزدیک به ۱۷ سال از تولید آخرین نسل این خودرو یعنی نسل چهارم آن می‌گذرد و پنج سال پس از معرف نمونه مفهومی حال تویوتا از نسل جدید سوپرا در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی کرده است. نسل جدید سوپرا بر روی پلتفرم ب‌ام‌و Z4 سوار شده ضمن این که پیشرانه آن نیز ساخت ب‌ام‌و است. این خودرو به پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو با حداکثر توان ۳۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۹۵ نیوتن.متر مجهز شده و می‌تواند در مدت زمان ۴.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. همانطور که گفته شد کلکسیونرها آماده خرید محصولات خاص هستند و سوپرا نیز که از جمله خودروهای بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود. سوپرا با قیمتی تقریبا دو برابر شلبی در مزایده و به قیمت ۲.۱ میلیون دلار فروخته شد. همانند ماستنگ شلبی نیز تمامی مبلغ این خودرو به موسسه خیریه داده می‌شود. تا کنون دو رنگ قرمز و خاکستری از سوپرا مشاهده است که برنده این مزاید سوپرا با رنگ خاکستری مات را تحویل می‌گیرد. آینه‌های جانبی به رنگ قرمز و رینگ‌ها به رنگ مشکی است به همین ترتیب در داخل کابین نیز تلفیقی از رنگ مشکی و قرمز وجود دارد.

supraa7
supraa5
supraa6
supraa3
supraa4
supraa2
supraa1

ارسال نظر