|
کدخبر: 44021

موتورسیکلت سبک با قیمت سنگین / صفر تا صد در ۲.۱ ثانیه

نمایشگاه CES امسال نیز برگزار شد و در آن جدیدترین فناوری‌ها به نمایش در آمد. یک شرکت آلمانی با نام NOVUS از موتورسیکلت برقی با طراحی خاص و منحصر به فرد خود در این نمایشگاه رونمایی کرد.

گسترش‌نیوز: با نگاه کردن به این موتورسیکلت طراحی خاص آن به شدت جلب نظر می‌کند. این روزها در خودروهای اسپرت به منظور کاهش وزن از فیبر کربن استفاده می‌شود اما در موتورسیکلت به خصوص نمونه‌های برقی به ندرت شاهد چنین موضوعی هستیم. شرکت نووس در طراحی موتورسیکلت برقی خود از فیبر کربن برای ساخت فریم استفاده کرده است به همین دلیل شاهد یک موتورسیکلت کم وزن هستیم.

novus3.jpg

شتاب‌گیری فوق سریع

استفاده از فیبر کربن در این موتورسیکلت باعث شده که به شدت وزن آن سبک شود حتی سبک‌تر از استیل، آلومینیوم و مواد دیگری که در ساخت موتورسیکلت از آن‌ها استفاده می‌شود. وزن این موتورسیکلت تنها ۳۸.۵ کیلوگرم است که این مورد باعث شتابگیری فوق‌العاده آن می‌شود. برای شتاب‌گیری سریع نیاز به پیشرانه مناسب نیز وجود دارد. پیشرانه برقی توان را به چرخ عقب منتقل می‌کند که حداکثر گشتاور آن ۲۰۰ نیوتن.متر و حداکثر توان آن ۱۸.۷ اسب‌بخار است. به واسطه بهره‌گیری از پیشرانه ۱۴ کیلوواتی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در مدت زمان ۲.۱ ثانیه انجام می‌شود. چنین رقمی برای یک موتورسیکلت برقی فوق‌العاده است و می‌تواند کمی قیمت بالای آن را جبران کند. این موتورسیکلت حداکثر می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

شارژدهی مناسب

موتورسیکلت برقی نووس از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد که در بخش پایین برای عملکرد بهتر در زمینه هندلینگ قرار گرفته است. با یک بار شارژ شدن این باتری می‌توان حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کرد که یک رقم کاملا ایده‌آل به خصوص برای مسافت‌های شهری به نظر می‌رسد. نکته مهم در مورد باتری موتورسیکلت‌های برقی مدت زمان شارژ شدن آن است که در مدت زمان یک ساعت ۸۰ درصد آن شارژ می‌شود. نکته مهم دیگر در مورد باتری‌ها این است که حداکثر مسافت ذکر شده با چه سرعتی است؟ این موتورسیکلت توانایی طی کردن ۱۰۰ کیلومتر با حداکثر سرعت را دارد بنابراین انتظار می‌رود در صورت حرکت با سرعت پایین‌تر امکان طی کردن مسافت‌های بیشتر نیز وجود دارد.

امکانات نه چندان زیاد

قاعدتا با نگاه کردن به این موتورسیکلت می‌توانید به این نکته پی ببرید که امکانات خاصی در آن وجود ندارد. یکی از موارد مهم در مورد موتورسیکلت‌ها نشیمنگاه راحت است که این برند آلمانی از صندلی چرم استفاده کرده که راحتی خوبی را به سرنشین می‌دهد. در ضمن یک چراغ ال‌ای‌دی در بخش جلو قرار دارد که روشنایی مناسبی را ارائه می‌دهد و به گونه‌ای طراحی شده که تقریبا مخفی است. نکته جالب دیگر اینجاست که این چراغ ال‌ای‌دی همانند سیستمی که این روزها در بسیاری از خودروهای استفاده می‌شود با چرخیدن فرمان می‌چرخد. چراغ عقب نیز به همین روال مخفی شده اما نوردهی مناسبی دارد.

موتورسیکلت لاکچری

شاید به عنوان یک خریدار اگر به دنبال خرید موتورسیکلت به خصوص از نوع برقی آن باشید قیمت بسیار برای شما مهم باشد. معمولا موتورسیکلت‌های برقی قیمت‌های پایینی دارند و برای مصارف شهری استفاده می‌شوند اما درباره این موتورسیکلت داستان کاملا فرق می‌کند. موتورسیکلت برقی نووس ظاهری همانند یک دوچرخه دارد اما طراحی منحصر به فرد آن نظر هر فردی را می‌تواند جذب کند. این موتور سیکلت بر خلاف وزن سبک قیمت سنگینی دارد. قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده ۳۹ هزار و ۵۰۰ دلار است مبلغی که با آن می‌توانید یک خودرو جدید و جذاب را خریداری کنید. نکته جالب اینجاست که موتورسیکلت مد نطر تنها در هزار نسخه ساخته می‌شود و این به خاص بودن آن می‌افزاید.

novus8
novus6
novus5
novus2
novus4
novus3
novus1

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها