|
کدخبر: 43897

رئیس جایگاه‌داران سوخت:

امکان قاچاق از سوی جایگاه‌دار ناچیز است

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت با بیان اینکه مصرف بنزین در تهران برابر ۱۵ استان است، گفت: اکنون بنزین تولیدی مطابق استاندارد است و نسبت به گذشته صد در صد بهتر شده است.

گسترش‌نیوز: بیژن حاج محمدرضا درباره تامین سوخت جایگاه‌ها اظهارکرد: در سال ۹۷ علاوه بر نفت‌گاز که به صورت سهمیه‌ای در اختیار جایگاه‌دار قرار می‌گیرد، برای بنزین هم برای هر جایگاهی سهمیه‌ای خاص در نظر گرفته‌اند و سوخت بر اساس میزان تقاضا، مراجعه و سقف تعیین شده به هر جایگاهی تحویل داده می‌شود.

hajmohammadreza.jpg

۳ میلیارد لیتر بنزین ذخیره شده

وی با بیان اینکه ما برای تامین فرآورده در جایگاه‌ها مشکلی نداریم، افزود: اکنون حدود ۳ میلیارد لیتر ذخیره بنزین موجود است که با احتساب رقم فروش فعلی مشکل تامین نداریم و می‌توانیم به اقصی نقاط کشور سوخت ارسال کنیم.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت تصریح کرد: به دلیل افزایش قاچاق و نوسانات نرخ دلار شرکت پخش فرآورده تصمیم به سهمیه بندی سوخت در جایگاه‌ها گرفت.

امکان قاچاق از سوی جایگاه‌دار ناچیز است

وی با بیان اینکه ما آمادگی داریم برای جلوگیری از قاچاق همکاری کنیم، ادامه داد: البته قاچاق فرآورده از محلی غیر از جایگاه‌ها صورت می‌گیرد، جایگاه‌ها هم ممکن است قاچاق داشته باشند اما میزان آن با توجه به نظارتی که نمایندگی‌ها دارند بسیار ناچیز است، امکان اینکه جایگاه‌دار بتواند نفتکش را از مسیر تعیین شده منحرف کند خیلی کم است. حداکثر ممکن است در حد ۵۰ لیتر و ۱۰۰ لیتر باشد، اکنون قاچاق‌چیانی هستند که از ۱۵ کیلومتری ساحل تا ۳۰ کیلومتری وسط دریا لوله کشیده و فرآورده را تحویل می‌دهند.

تهرانی‌ها به اندازه ۱۵ استان بنزین مصرف می‌کنند

حاج محمدرضا در ادامه با بیان اینکه مصرف بنزین در تهران برابر ۱۵ استان است، گفت: میزان کل مصرف بین ۷ تا ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش مصرف داشته که دلیل آن اضافه شدن حدود یک میلیون دستگاه خودرو غیر ازخودروهای وارداتی و مونتاز است، قرار بر این بود که به همان میزان که خودرو تولید و یا وارد می‌شود خودروهای فرسوده جمع آوری شوند که متاسفانه این اقدام صورت نگرفته است.

یورو ۴ بهتر از سوپر است

وی درباره موجودی بنزین سوپر در جایگاه‌ها نیز بیان کرد: بنزین سوپر به میزان کافی در جایگاه‌ها وجود دارد، اما باید گفت کیفیت بنزین یورو ۴ بعضا بهتر از سوپر است، بنزین سوپر بدون سرب است در حالی که سرب بنزین می‌تواند باک و کاربراتور اتومبیل را تمیز کند اما بنزین سوپر این توان را ندارد و این در حالی است که اکتان بنزین سوپر ۸۴ تا ۸۶ است و میزان اکتان بنزین یورو۴، ۹۴ تا ۹۶ است.

بهبود صد درصدی کیفیت بنزین

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت درباره کیفیت بنزین اذعان کرد: در سال‌های گذشته برخی پتروشیمی‌ها بنزین تولید می‌کردند که بی‌کیفیت بوده و ایجاد آلودگی می‌کردند، اکنون بنزین تولیدی مطابق استاندارد است و نسبت به گذشته صد در صد بهتر شده است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر