|
کدخبر: 43757

توزیع لوازم کاهنده مصرف آب برای تهرانی‌ها

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به برآوردها، توزیع لوازم کاهنده مصرف به‌طور فراگیر در استان تهران، حداقل به ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که اگر این مبلغ فراهم شود، می‌توان این طرح را اجرایی کرد.

گسترش‌نیوز: محمدرضا احمدنسب با بیان این‌که این طرح از گذشته در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اکنون توزیع لوازم‌کاهنده مصرف در دستور کار قرار دارد و این طرح در ابعاد کوچک‌تری نیز اجرایی شده اما اجرایی کردن آن در دامنه وسیع‌تر به پیش‌شرط‌هایی نیاز دارد که یکی از آن‌ها، تامین منابع مالی مورد نیاز است.

kahandeab.jpg

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، در طول یک سال و نیم، هزینه این پکیج در قبوض مشترکان لحاظ می‌شود. یعنی این مبلغ قابل بازگشت است اما برای اجرای آن، نیازمند کمک بخش خصوصی هستیم.

در همین رابطه، محمدرضا بختیاری - مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران - پیش از این به ایسنا گفته بود: نهایتا تا سه ماه دیگر، این طرح اجرایی خواهد شد، البته طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف درحال‌حاضر در ادارات دولتی اجرایی شده و ما موظفیم دستگاه‌هایی که از این طرح تبعیت نمی‌کنند را شناسایی و به وزارت نیرو و استانداری گزارش کنیم.

به گفته وی، درحال‌حاضر طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف برای مشترکان شهری در حال مطالعه است که باتوجه به توان مالی مشترکان، مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین پکیج آماده شود. احتمالا قرار است هزینه پکیج به‌صورت قسطی در قبض مشترکان آورده شود و به نظر می‌رسد که این مسئله نیز بتواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب در تهران داشته باشد.

چندی پیش، حمیدرضا جانباز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفته بود که با پیگیری‌های انجام شده و در راستای کاهش مصرف آب قرار شده تجهیزات کاهنده مصرف در برخی از استان‌ها، در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و هزینه آن در قبوض آب و به‌صورت درازمدت از این مشترکان اخذ شود.

وی با بیان این‌که تجهیزات کاهنده مصرف به‌راحتی می‌تواند ۲۰ درصد مصارف خانگی را کاهش دهد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کم‌آبی توصیه می‌شود که مشترکان مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند، چراکه به‌راحتی می‌توان با کاهش ۲۰ درصدی مصرف شرایط پیک را مدیریت کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر