|
کدخبر: 43720

۱۰ نکته از آفرود با لکسوس LX ۵۷۰ + تصاویر

وقتی به آفرود فکر می‌کنید خودروهای جیپ و لندروور در ذهنتان تجسم می‌یابند اما در واقع لکسوس نیز شاسی بلندهای کاملاً توانایی را می‌سازد که به آسانی می‌توانند از صخره‌ها عبور کنند و کاری بکنند که آب از آب تکان نخورد.

گسترش‌نیوز : اگرچه که انواع مختلف لندروور در صدر لیست راننده‌هایی هستند که یک آفرودر لوکس می‌خواهند اما این شاسی بلندهای انگلیسی از مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان رنج می‌برند. خوشبختانه برای لکسوس این مشکل وجود ندارد زیرا اگر این برند ژاپنی برای یک چیز شناخته شده باشد آن قابلیت اعتماد افسانه‌ای است؛ بنابراین فکر می‌کنیم که شاسی بلندهای لکسوس یک جایگزین قابل‌اعتمادتر نسبت به لندروور هستند زیرا به همان اندازه قابل و توانا بوده و نیازی ندارند تا زمان زیادی را در تعمیرگاه سپری کنند.

۱. لکسوس فوت‌وفن آفرود را می‌داند

درست‌تر این است که کمپانی مادر یعنی تویوتا آفرود را می‌شناسد و لکسوس نیز از همه‌ی تجارب تویوتا سود برده و با ساخت نمونه‌های لوکس‌تر این موارد را بهبود بخشیده است. لکسوس اصرار دارد که واژه‌ی "وسیله‌ی نقلیه‌ی کاربردی لوکس" را ابداع نموده است. تویوتا برخی خودروهای آفرود اسطوره‌ای نظیر FJ، لندکروز، ۴Runner و تاکوما را ساخته که در مسابقات و برخی رخدادهای آفرود سنگین موفقیت‌های خوبی را به‌دست آورده‌اند. لکسوس در واقعیت نمی‌گوید که ساخته‌هایش می‌توانند از کوه بالا بروند و این خودروساز اسپانسر هیچ مسابقه‌ی حماسی نیست اما هدف این نیست.

هدف اعتمادبه‌نفس است. لکسوس می‌خواهد تا راننده‌ها احساس اعتمادبه‌نفسی داشته باشند که بتوانند از هر چیزی رد شوند. جالب اینکه محبوب‌ترین بازار برای لکسوس LX ۵۷۰ بازار خاورمیانه است، جایی که صحراهای شنی عظیم و زمین‌های صعب‌العبور انتظار این شاسی‌بلند فول سایز را می‌کشند.

lexus1.jpg

۲.کنترل خزش در برابر ترمز پیشرانه

لکسوس LX ۵۷۰ ۲۰۱۶ با سیستم کنترل خزش عرضه می‌شود که همانند یک کروز کنترل برای آفرود است. این سیستم بالا یا پایین رفتن خودرو در شرایط سخت را کنترل و آسان‌تر کرده بنابراین نیازی نیست تا درباره‌ی تنظیم استفاده از ترمزها نگران باشید. این سیستم از حسگرها و ABS خودرو به منظور حفظ آرامش و پایداری خودرو در زمین‌های ناهموار استفاده می‌کند. اگر پیش از این هرگز از کرال کنترل استفاده نکرده‌اید باید گفت که سیستم می‌تواند کمی اعصاب‌خردکن باشد زیرا مجبورید یاد بگیرید به خودرو اعتماد بکنید. استفاده از پدال لازم نیست و فقط باید فرمان را در دست گرفت. این سیستم همچنین صدای ترسناکی دارد که همانند خرد شدن چیزی و یا خراش انداخت سنگ‌ها روی خودرو است اما در واقع این صدا به عملکرد ABS و تنظیم ترمزها مربوط می‌شود. سیستم لکسوس همچنین قابل تنظیم است بنابراین شما می‌توانید با توجه به شرایط وجود میزان عملکرد آن را تنظیم کنید.

lexus2.jpg

دیگر راهی که با آن می‌توانید به آسانی از تپه‌ها پایین بیایید این است که حالت ۴-low را انتخاب کرده و LX به‌صورت دستی در دنده یک قرار دهید. با این کار از مزیت ترمز پیشرانه‌ی گیرای خودرو سود می‌برید و با این سیستم خودرو به آرامی از تپه‌ها پایین می‌آید. برتری این روش نسبت به کرال کنترل این است که راننده کنترل بیشتری داشته و صدای ترسناک حالت اول نیز تولید نمی‌شود.

این دو سیستم با دیفرانسیل مرکزی قفل شونده و سیستم تعلیق قابل تنظیم ترکیب می‌شوند. سیستم تعلیق لکسوس می‌تواند ارتفاع خودرو از سطح زمین را افزایش می‌دهد و حالت‌های متفاوت را برای سطوح مختلف انتخاب می‌کند. سیستم کنترل کشش چهارچرخ فعال نیز LX را به یکی از بهترین آفرودرها تبدیل می‌کند.

۳. دوربین ۳۶۰ درجه بسیار مفید است

دوربین ۳۶۰ درجه در هنگام آفرود ارزش بسیار بالایی دارد. بله شما هنوز هم می‌توانید سرتان را از پنجره بیرون بیاورید اما داشتن دوربینی که در جلوی خودرو واقع شده دیدن آنچه که در جلوی سپر است را بسیار آسان می‌کند.

همچنین با اینکه LX دوربین‌های بخش کناری نیز دارد اما نیاز دارید تا آینه‌های کناری را تنظیم کنید بنابراین می‌توانید بغل خودرو را نیز ببینید. در اینجا اهمیتی به نقاط کور نمی‌دهید و تنها به آینه‌های کناری نیاز دارید تا برای دوری جستن از اشیایی که روی خودرو خراش می‌اندازند به آنها نگاه کنید.

lexus4.jpg

۴. برخی مواقع عبور از روی موانع بهتر از عبور از کنار آن‌هاست

اگر صخره یا مانع بزرگی را دیدید به گزینه‌های پیش روی خود نگاهی بیندازید. اگر تلاش کنید تا از کنار آن عبور کنید شاید بیش‌ازاندازه به صخره نزدیک شوید و اگر تیز باشد شاید باعث پاره شدن دیواره‌ی لاستیک شوید که خبر کاملاً بدی است. گاهی اوقات گزینه‌ی بهتر عبور از روی این مانع است. اگر ارتفاع کافی از سطح زمین دارید از روی آن رد شوید.

lexus5.jpg

۵. انگشت شست

در هنگام آفرود انگشتان شست خود را داخل حلقه فرمان نگه ندارید. انگشتان خود را خارج از فرمان نگه داشته و بدانید که در هنگام آفرود ممکن است که فرمان بر اثر برخورد با صخره یا مانعی بزرگ به‌طور ناگهانی بپیچد و نمی‌خواهید که انگشتتان با وضعیتی که دوست ندارید مواجه شود.

lexus6.jpg

۶. گردش در دایره‌ی تنگ‌تر؟ مشکلی نیست؟

LX ۵۷۰ ۲۰۱۶ ویژگی دستیار گردش دارد که وقتی فعال شود به منظور کمک به کامل کردن یک گردش تنگ‌تر سرعت حرکت چرخ داخلی را کمتر می‌کند. واقعاً دیدن اینکه خودرویی به این بزرگی چگونه دور می‌زند شگفت‌انگیز است. ما می‌خواستیم از یک محدوده‌ی خمیده که توسط درخت‌ها احاطه شده بود عبور کنیم. بخش پشتی خودرو احساس چرخش حول پیچ را دارد. اگر این سیستم نبود باید با سه فرمان پیچ را طی می‌کردیم.

lexus7.jpg

۷. نرم، پایدار و آرام

این یک مسابقه نیست و یک آفرود موفق به معنی عدم برخورد به چیزی و به دردسر نیفتادن است. رانندگی نرم، آرام و پایدار به شما کمک می‌کند. حرکت‌های ناگهانی می‌تواند شانس به مخمصه افتادن شما را افزایش دهد. با چنین حرکاتی کشش خودرو را از دست می‌دهید و بدانید که کشش دوست شماست.

lexus8.jpg

۸. گشتاور زیاد مفید است

قلب آهنین لکسوس یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۸۳ اسب بخار و از آن مهم‌تر گشتاور ۵۴۶ نیوتون متری است. این میزان قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. تمامی این گشتاور و سیستم چهارچرخ محرک تمام‌وقت در مواجه با زمین‌های سخت و خشن به کار شما می‌آید.

lexus9.jpg

lexus10.jpg

۹. لکسوس کارهای زیادی برای کمک به کودکان و محیط‌زیست انجام داده است

لکسوس بیشتر از خودروهای هیبریدی به کمک محیط‌زیست آمده است. این کمپانی ۱۰ سال پیش تیم‌های مدرسه‌ای را برای آغاز چالش اقتصادی لکسوس گرد هم آورده و دنبال دانش آموزان مستعد برای مواجه با مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی است. تیم‌های برنده کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دریافت می‌کنند و برخی از یافته‌های آنها حتی به کاخ سفید نیز راه پیدا می‌کنند. در طول ۱۰ سال گذشته لکسوس بیش از ۵ میلیون دلار را به دانش‌آموزان و تیم‌های برنده‌ی مدرسه‌ای پرداخت کرده است.

lexus12.jpg

۱۰. زنان قدرت خرید زیادی دارند

معمولاً زمانی که من در رویدادهای خودرویی حضور می‌یابم تنها نماینده‌ی خانم‌ها هستم. این بخشی از ماهیت مردانه‌ی این صنعت است. این رویداد آفرود هرچند در همراهی با دوستان زیادی برگزار گردید. چرا لکسوس باید خانم‌ها را به چنین رویدادی بیاورد؟ زیرا تحقیقات نشان داده که خانم‌ها قدرت خرید بسیار زیادی دارند و این یک پیوستگی مستقیم با رانندگی مردم و تصمیم‌های آنها برای خریدهای مهم دارد.

lexus14.jpg

lexus15.jpg

lexus16.jpg

lexus18.jpg

منبع: LOGIN BRANDS

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها