|
کدخبر: 43429

راهنمای خرید و تشخیص ایرادات واشر سر سیلندر + قیمت

بسیاری موارد در پیشرانه خودرو وجود دارد که باید به آن‌ها توجه لازم را داشت. یکی از این موارد واشر سرسیلندر است که در صورت سوختن مشکل اساسی برای پیشرانه ایجاده خواهد شد.

گسترش نیوز: واشر سر سیلندر قطعه‌ای است که فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب می‌کند و در حقیقت این واشر از خروج گاز احتراق از محفظه احتراق جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که علاوه بر این مورد واشر سر سیلندر از نشت روغن و نشت آب از کانال‌ها جلوگیری می‌کند. هر گونه نشتی در پیشرانه خودرو و عملکرد آن تاثیر خواهد گذاشت و در نهایت می‌تواند منجر به کاهش توان و راندمان شود. با توجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت واشر سر سیلندر اهمیت بسیار بالایی در پیشرانه خودرو دارد و باید به آن توجه لازم را داشت.

washer1.jpg

دلایل سوختن

در حقیقت زمانی که گفته می‌شود واشر سر سیلندر سوخته منظور از این اصطلاح دفورمه شدن واشر است. زمانی که واشر سر سیلندر از فرم خود خارج می‌شود، خاصیت آب‌بندی خود را از دست می‌دهد. موارد مختلفی می‌تواند باعث سوختن واشر سر سیلندر شود که یکی از مهم‌ترین موارد کم بودن آب رادیاتور است. در این حالت به پیشرانه و واتر پمپ فشار وارد خواهد شد و در نهایت به سوختن واشر سر سیلندر منجر می‌شود. موارد دیگری مانند مسدودی مجرای آب، خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب،‌ نقص در ترموستات، نقص در واترپمپ، رانندگی طولانی و فشار آوردن بیش از حد به پیشرانه در فصل گرما می‌تواند باعث سوختن واشر سر سیلندر شود.

هنگام جوش آوردن خودرو چه کنیم؟

یکی از مواردی که هنگام جوش آوردن خودرو امکان رخ دادن آن وجود دارد همین سوختن واشر سر سیلندر است. اگر خودرو جوش آورد در اولین فرصت خودرو را متوقف کنید. سپس هر ۳۰ الی ۴۰ ثانیه یک بار خودرو را در حد ۳ یا ۴ ثانیه روشن کنید و مجدد خاموش کنید. حتی می‌توانید خودرو را به نحوی استارت بزنید که روشن نشود و به اصطلاح نیش استارت بزنید. این کار باعث می‌شود و رینگ و پیستون به یکدیگر نچسبد.

علائم پیش از سوختن واشر

یک سری علائم وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کرد چرا که هر کدام می تواند نشانه‌ای باشد و با توجه کردن به آن‌ها می‌توانید از سوختن واشر سر سیلندر جلوگیری کنید. از جمله این علامت‌ها می‌توان به خروج دود سفید از اگزوز، دیر روشن شدن خودرو، مشاهده روغن داخل محظه رادیاتور، تورم شلنگ‌های متصل به رادیاتور، شنیدن صدای آب از پیش داشبورد و کم کردن آب رادیاتور اشاره کرد. در صورتی که هر یک از این موارد را مشاهده کردید بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید چرا که سوختن واشر سر سیلندر می‌تواند آسیب‌های جدی به پیشرانه وارد کند.

قیمت

واشر سر سیلندر قیمت بسیار بالایی ندارد البته قیمت آن به نوع خودرو نیز بستگی دارد. این قطعه در ارزان‌ترین حالت ممکن حدود ۶۰ هزار تومان قیمت دارد که مربوط به خودرو ام‌وی‌ام ۱۱۰ است. اگر بخواهیم به قیمت سایر خودرو اشاره کنیم به قیمت واشر سر سیلندر برای خودروهای ام‌وی‌ام ۳۱۵، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۴۰۵ به ترتیب 105، 145 و 154 هزار تومان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها