|
کدخبر: 43264

بازار داغ موتور سیکلت برقی ایرانی در اتوشو ۲۰۱۹

در نمایشگاه خودرو تهران علاوه بر بخش خودرو و قطعات غرفه‌هایی نیز در اختیار برندهای موتورسیکلت قرار گرفته است. در این نمایشگاه شرکت مادو که تنها سازنده ایرانی موتورسیکلت برقی است حضور پیدا کرده و به فروش محصولات خود می‌پردازد.

گسترش‌نیوز: این روزها با توجه به این که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده است، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهگشا باشد. موتورسیکلت برقی نیز یکی از همین موارد است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای گشت و گذارهای داخل شهری باشد. شرکت مادو تنها موتورسیکلت‌سازی است که موتورسیکلت‌های برقی ایرانی تولید می‌کند. در ادامه گزارش مصاحبه‌ای با محمد ابوطالبی، مدیر تولید شرکت مادو صورت گرفته که مشروح آن را می‌خوانید.

mado1.jpg

ابوطالبی در خصوص موتورسیکلت‌های مادو گفت: شرکت مادو اولین شرکتی است که اقدام به ساخت موتورسیکلت برقی تماما ایرانی کرده است و تمامی قطعات در داخل کشور تولید می‌شود. لازم به ذکر است که طراحی پایه موتورسیکلت برقی مادو مربوط به شرکت یاماها ژاپن است و با مهندسی معکوس اقدام به ساخت آن کرده‌ایم. کلیه قطعات این موتورسیکلت از جمله بخش‌های فلزی و پلاستیکی، تایرها، دیسک‌های ترمز، صندلی و کمک‌های عقب در داخل کشور ساخته می‌شود. دو بخش اصلی موتورسیکلت شامل پیشرانه و باتری در نمونه اولیه ساخت داخل شده و تا پایان سال یا اوایل سال آینده به مرحله تولید می‌رسد.

وی در خصوص میزان فروش و تنوع محصولات اظهار کرد: شرکت مادو نزدیک به ۲ الی ۳ ماه است که فروش محصولات خود را شروع کرده و با این وجود فروش مناسبی داشته است. در حال حاضر یک نمونه مادو ۲۲۰ با ۲هزار وات توان توسط این شرکت عرضه می‌شود و یک نمونه دیگر به نام مادو ۲۳۰ با توان ۳هزار وات از سال آینده عرضه خواهد شد. در نمایشگاه خودرو امسال موتورسیکلت مادو ۲۲۰ همراه با پلاک به قیمت ۷ میلیون ۵۰۰ هزار تومان به دست مشتریان می‌رسد که قیمت آن در بازار حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. این موتورسیکلت با ۴۰۰ هزار تومان تخفیف در نمایشگاه عرضه می‌شود و موتورسیکلت مادو ۲۳۰ نیز که سال آینده به بازار می‌آید حدود ۹ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

ابوطالبی در مورد خدمات پس از فروش محصولات این برند گفت: از لحاظ خدمات پس از فروش تمام قطعات بین ۱ الی ۲ سال گارانتی دارند که بستگی به نوع قطعه دارد. مهم‌ترین قطعه باتری است که خط تولید باتری ظرف ۳ الی ۴ ماه آینده راه‌اندازی می‌کنیم. لازم به ذکر است که باتری‌های این موتورسیکلت که در حال حاضر ساخت چین است. اگر باتری کاملا تخلیه شده باشد ۶ الی ۷ ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارد. با یک پک باتری شارژ شده ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر و با دو پک باتری ۱۰۰ الی ۱۱۰ کیلومتر مسافت را می‌توان طی کرد. مزیتی که این موتورسیکلت نسبت به سایر نمونه‌های برقی دارد این است که می‌توان دو پک باتری را در آن تعبیه کرد.

وی در پایان در مورد عمر باتری‌ها اعلام کرد: اگر به نحوه‌ای که توسط شرکت گفته می‌شود خریداران باتری‌ها را شارژ کنند حداقل ۲ سال باتری‌ها عمر می‌کنند. بعضی از قطعات از جمله باتری ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که از این بابت شرکت خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد و تعویض یا اصلاح باتری انجام خواهد شد. تکنولوژی ساخت باتری نیز از شرکت سازنده خریداری شده و در آینده نزدیک باتری‌های ساخت داخل در موتورسیکلت‌ها تعبیه خواهد شد.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    همیشه افزایش قدرت نیاز نیست در نوار ساحلی کیش شرکتهای سازنده موتور س یکلت ظرفیت خوبی برای طراحی موتورهای ویژه گردشگری با گشتاور زیاد و سرعت کم و صندل ی راحت و غیره دارند که این بازار را از ر قبای خارجی بگیرند.

ارسال نظر