|
کدخبر: 43245

ابداع جدید ایران‌خودرو برای جذب مشتری

همه چیز درباره پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما

سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران در حالی از روز گذشته آغاز شد که حضور برندها خارجی به شدت کمرنگ است. ایران‌خودرو در این نمایشگاه با پژو ۲۰۷ معروف همراه با یک آپشن جدید سعی در جلب نظر مخاطبان دارد.

گسترش‌نیوز: زمانی که به سومین نمایشگاه خودرو تهران که در شهر آفتاب قرار دارد قدم می‌گذارید شاهد حضور خودروسازان سایپا، ایران‌خودرو به همراه زیر مجموعه‌ها و سه برند چینی هستید. این تمام چیزی است که در این دوره از نمایشگاه در انتظار مخاطبان قرار دارد. یکی از غرفه‌های بزرگ متعلق به ایران‌خودرو است که در آن پژو ۲۰۷ هاچ‌بک و صندوق‌دار و دنا در آن خودنمایی می‌کند. این خودروها را می‌توان هر روز در خیابان مشاهده کرد اما تنها نکته در مورد آن‌ها اضافه کردن آپشن سقف شیشه‌ای به مدل ۲۰۷ و سانروف به دنا است.

panorama10.jpg

سقف پانوراما چیست؟

این روزها بسیاری از خودروها از جمله محصولات وارداتی به سانروف مجهز شده‌اند و اکثر افراد با سانروف آشنا هستند. سانروف در بخش جلویی سقف خودرو قرار دارد و امکان باز و بسته شدن دارد اما سقف پانوراما ( Panoramic Roof) که در برخی موارد اشتباها پاناروما گفته می‌شود با سانروف متفاوت است. سقف پانوراما نوعی سانروف محسوب می‌شود که کشیده‌تر است و از جلو تا بخش عقب سقف را در بر می‌گیرد. این نوع سقف‌ها در برخی موارد امکان باز و بسته شدن دارند و در برخی موارد به صورت ثابت هستند. نمونه‌ای که بر روی پژو ۲۰۷ ایران‌خودرو قرار گرفته از نوع ثابت است و تنها امکان ورود نور به داخل خودرو را می‌دهد. جالب است بدانید که سقف پانوراما برای نخستین بار در سال ۱۹۵۳ روی نمونه‌ای مفهومی از برند آمریکایی لینکلن به نام XL-۵۰۰‌ قرار گرفت.

panorama5.jpg

panorama3.jpg

سیر تکامل ۲۰۷

پژو ۲۰۷ که در حال حاضر توسط ایران‌خودرو عرضه می‌شود در بازار جهانی ۲۰۶ پلاس نام دارد. این خودرو سال‌ها است که توسط شرکت‌ ایران‌خودرو عرضه می‌شود اما به واسطه تحریم‌ها، مدتی در تولید آن وقفه ایجاد شد. پس از آن ایران‌خودرو اقدام به فیس‌لیفت ۲۰۷ کرد که از جمله موارد مهم می‌توان به تغییر ظاهر آینه‌های جانبی و تغییر چراغ‌های جلو و عقب در بخش نمای خارجی اشاره کرد. تغییراتی در بخش داخلی و امکانات رفاهی ایجاد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از غربیلک فرمان جدید مجهز به کنترلرهای مختلف، مانیتور لمسی و سیستم کروزکنترل اشاره کرد. حال ایران‌خودرو نمونه سدان ۲۰۷ را نیز با جعبه دنده اتوماتیک روانه بازار کرده است و برای سال آینده قصد دارد دو مدل هاچ‌بک و سدان را با سقف پانوراما عرضه کند.

نگرانی‌ها از سقف شیشه‌ای

شرکت ایران‌خودرو در ساخت سقف شیشه‌ای از مدل ۲۰۸ الگوبرداری کرده است. نکته جالب اینجاست که مدلی از ۲۰۶ با کد آرسی در بازار جهانی وجود دارد که به سقف شیشه‌ای با قابلیت باز و بسته شدن مجهز است. چنین سقف‌هایی می‌تواند جذابیت بسیار بیشتری برای مشتریان داشته باشد اما ایران‌خودرو به نمونه ثابت اکتفا کرده است. در مورد سقف‌های شیشه‌ای این نگرانی در مورد چپ شدن خودرو و احتمال شکستن آن وجود دارد. سقف‌های شیشه‌ای از جنس و ضخامت خاصی هستند که به سادگی در هنگام چپ شدن شکسته نمی‌شوند.

panorama1.jpg

سان‌شید دستی

با توجه به این که چنین آپشنی برای نخستین بار است که توسط ایران‌خودرو بر روی پژو ۲۰۷ قرار می‌گیرد امکان وجود یک سری ایرادات هست. خودروهای مجهز به سانروف یا سقف شیشه‌ای پانوراما دارای یک لایه در داخل سقف هستند که در اصطلاح عامیانه به آن پرده یا کرکره گفته می‌شود اما به صورت تخصصی سان‌شید نام دارد. زمانی که بخواهید نور وارد خودرو شود سان‌شید را به عقب می‌فرستید و هنگامی که نور آفتاب شدید باشد برای جلوگیری از ورود نور آن را به جلو می‌کشید تا شیشه را بپوشاند. سان‌شید در خودروهای مجهز سانروف معمولا به هر دو صورت برقی و دستی جابه‌جا می‌شود. در پژو ۲۰۷ ایران خودرو، سان‌شید به صورت دو تکه است و جابه‌جا کردن آن تنها به صورت دستی انجام می‌شود. با توجه به این که سقف شیشه‌ای تا بخش انتهایی سقف کشیده شده، جابه‌جا کردن سان‌شید برای راننده و سرنشینان جلو تا انتها به سختی انجام و نبود نمونه برقی به شدت احساس می‌شود.

panorama9.jpg

قیمت و زمان عرضه

همچنان اطلاع دقیقی در مورد قیمت پژو ۲۰۷ آپشنال با سقف پانوراما گفته نشده است اما به طور قطع قیمتی بالاتر از نمونه‌های حال حاضر خواهد داشت. به گفته هاشم یکه‌زارع، مدیر عامل ایران‌خودرو پیش‌فروش نمونه‌های جدید این خودرو تا پایان سال انجام خواهد شد. بنابراین باید منتظر ماند و دید که ایران‌خودرو چه قیمتی برای این محصول در نظر می‌گیرد. در انتها لازم به ذکر است که نمونه هاچ‌بک این خودرو تفاوت خاصی به جز در سقف پانوراما با نمونه‌های حال حاضر در بازار ندارد اما نمونه هاچ‌بک به فرمان کمکی برقی، آینه تاشو برقی و غربیلک فرمان چرمی مجهز شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها