|
کدخبر: 43214

دستور قضایی برای ادامه کار تاکسی‌های اینترنتی

دادستانی کل کشور متن نامه خطاب به دادستان‌های سراسر کشور درباره عدم ممانعت از کار شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر تا تصویب ضوابط مربوطه، را منتشر کرد.

گسترش نیوز -حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با ارسال ابلاغیه‌ای به تمامی دادستانهای عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها از آن‌ها خواست تا زمان تصویب ضوابط مربوطه، از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌وکار شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی به درخواست شهرداری‌ها خودداری بعمل آید و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کارها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی منعکس گردد.

montazeridadsetan.jpg

متن ابلاغیه دادستان کل کشور در این باره به شرح زیر است:

دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها

سلام علیکم

پیرو بخشنامه شماره ۹۰۰۰.۴۳۸.۱۳۹۷.۱۴۰ مورخ ۱۳۹۷.۰۱.۰۸ در خصوص ضوابط و شرایط فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی، ضمن تاکید بر مفاد آن از حیث عدم ضرورت صدور پروانه فعالیت و یا هرگونه مجوز دیگر از ناحیه شهرداری‌ها برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی، از آنجا که طبق تصویب نامه شماره ۲۰۳۳۴/ ت ۰۵۰۵۰۱ - ۲۲/ ۲/ ۱۳۹۵ هیئت محترم وزیران، فقط نظارت بر این نوع کسب و کارهای اینترنتی بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است؛ اما تعیین ضوابط نظارتی موکول به تصویب و ابلاغ دستورالعمل مشترک وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت کشور می‌باشد که این دستورالعمل به تصویب نرسیده است.

از سوی دیگر واگذاری تعیین تکلیف این کسب و کارها به نظرات متفاوت و بعضا متضاد شهرداری شهرهای مختلف اسباب بروز اختلاف جدی و از بین رفتن این نوع کسب و کار خواهد بود.

لذا مقتضی است تا تصویب ضوابط مربوطه از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب و کار این شرکت‌ها به درخواست شهرداری‌ها خودداری بعمل آید و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کارها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی منعکس گردد.

بدیهی است به منظور رعایت مسائل امنیتی و زیست محیطی، اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی موظف است در خصوص الزامی نمودن اخذ گواهی فقدان سوء‌سابقه برای بکارگیری رانندگان و نیز بکارگیری خودروهای دارای معاینه فنی اقدام لازم انجام دهد.

محمد جعفر منتظری

منبع: ایسنا

ارسال نظر