|
کدخبر: 43090

مدیرعامل سایپا در حاشیه سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران:

عمده تاخیرها به دلیل مشکل تامین قطعه است

سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران صبح امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد صنعت خودرو افتتاح شد. در حاشیه نمایشگاه مدیرعامل شرکت سایپا نکاتی را در مورد تحویل خودرو به مشتریان اعلام کرد.

گسترش‌نیوز: نمایشگاه خودرو تهران امروز صبح در حالی افتتاح شد که تمرکز اصلی این نمایشگاه بر روی محصولات تولید داخل است. با این وجود خودروها چه تولیدات داخلی و چه نمونه‌های وارداتی با مشکل تاخیر در تحویل مواجه هستند. محمدرضا سروش مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه نمایشگاه خودرو اطلاعاتی در مورد عرضه خودروها به مشتریان اعلام کرد که در ادامه این گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

saipasoroosh1.jpg

سروش در رابطه با تمهیدات تحویل خودرو به مشتریان گفت: آن‌چه که در حد شرکت و توان بوده در خصوص تولید و عرضه خودرو انجام شده است. با همکاری وزارت صنایع و بانک مرکزی نیز تمهیداتی انجام شده است که بتوانیم محصولات دیگری را به مردم به عنوان خودرو جایگزین معرفی کنیم.

وی در خصوص مشکلات تامین قطعه اظهار کرد: خودروهای گروه تیبا با درصد ساخت داخل بسیار بالا در کشور تولید می‌شوند و خودروهای ذکر شده همانطور که گفته می‌شود کاملا ایرانی هستند. ما به عنوان خودروسازی تمامی قطعات را قطعه‌سازان تامین می‌کنیم. قطعه‌سازان بر اساس نیازهایی که دارند بخشی از مواد اولیه خود را از خارج کشور تامین می‌کنند. لازم به ذکر است که بخشی از قطعات تکنولوژیک نیز از خارج کشور تامین می‌شود. در زمینه قطعات نیز گروه خودروسازی سایپا اکثر قطعات مورد نیاز خود را از سازندگان داخلی تامین می‌کند اما سازندگان نیز نیاز ارزی دارند و در این مورد تاخیرهایی ایجاد شده است.

سروش در رابطه با تعیین قیمت محصولات گفت: محصولات ما طبق برنامه‌ای که داریم در حال تولید و عرضه است. آنچه که مشخص است محصولات گروه خودروسازی سایپا از لحاظ مالی زیر قیمت تمام شده عرضه می‌شود. امیدواریم که مسئولین در سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار هرچه زودتر قیمت‌ها را نهایی کنند. در نتیجه هم مردم و هم خودروسازان از بلاتکلیفی خارج خواهند شد. قیمت تمام شده قیمتی است که توسط سازمان حمایت به عنوان یک سازمان تخصصی طی محاسباتی تعیین می‌شود. شرکت خودروسازی سایپا نیز قیمت‌های تمام شده خود را اعلام می‌کند و امکان تحلیل و بررسی در این زمینه وجود دارد. اگر صورت‌های مالی شرکت‌هایی نظیر سایپا و ایران‌خودرو طی ۶ ماه گذشته را مشاهده کنید متوجه ضررهای وارد شده به خودروسازان خواهید شد.

سروش در پایان در خصوص تاخیر در تحویل خودروها اعلام کرد: در زمینه خودروهایی نظیر پراید و تیبا با تاخیر بسیار کمی مواجه هستیم و عمده تاخیر مربوط به محصولاتی می‌شود که از طریق CKD تامین می‌شود. به طور کلی مشکل اساسی بر روی یک گروه خودرویی است و سعی ما بر این است که سایر خودروها طبق تعدات به مشتریان تحویل داده شود. مشکل تامین قطعه عمده مشکل است. تعداد زیادی از مشتریان تکمیل وجه کرده‌اند بنابراین باید خودروها به صاحبان تحویل داده شود در غیر این صورت شرکت مجبور به پرداخت خسارت می‌شود.

نمایشگاه خودرو تهران از فردا به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا ۲۱ دی ماه این نمایشگاه در شهر آفتاب برپا خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها