|
کدخبر: 42203

راهنمای خرید و انتخاب دیسک ترمز + قیمت

سیستم ترمز یکی از بخش‌های مهم خودرو است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. دیسک ترمز نیز یکی از قطعاتی است که در سیستم ترمز وظایفی را انجام می‌دهد. به دلایلی ممکن است نیاز به تعویض دیسک ترمز پیدا کنید بنابراین بهتر است با وظیفه و انواع دیسک ترمز آشنا شوید.

گسترش‌نیوز: بررسی و چک کردن وضعیت سیستم ترمز به صورت دوره‌ای و یکنواخت پیشنهادی است که معمولا اکثر تعمیرکاران به صاحبان خودرو پیشنهاد می‌کنند چرا که بروز مشکل در این سیستم می‌تواند بسیار خطرناک و حادثه‌ساز باشد. دیسک ترمز نیز به عنوان یکی از اجزا سیستم ترمز باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد و بررسی شود.

disk1.jpeg

علائم خرابی دیسک ترمز

علائم مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد دیسک ترمز خودرو شما خراب شده است. یکی از این علائم، سوت کشیدن لنت ترمز است که این مورد می‌تواند به دلیل کیفیت لنت ترمز و یا ایجاد مشکل در دیسک ترمز باشد بنابراین باید هر دو مورد را بررسی کرد. توجه داشته باشید که لنت با کیفیت پایین بر روی دیسک ترمز نیز تاثیر می‌گذارد و باعث خراب شدن دیسک می‌شود بنابراین بهتر است از لنت‌های با کیفیت استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند نشان‌دهنده خرابی دیسک باشد، کشیده شدن خودرو به یک سمت پس از ترمزگیری است. لرزش در پدال ترمز،‌ روشن شدن چراغ چک خطر ترمز و سفت شدن پدال ترمز نیز از جمله مواردی است که در صورت بروز باید سیستم ترمز و دیسک‌ها بررسی شوند. لازم به ذکر است که دیسک ترمز نیز همانند لنت ترمز پس از مدتی با کاهش ضخامت مواجه می‌شود و باید اقدام به تعویض آن کنید.

disk3.jpg

انواع دیسک ترمز

دیسک ترمز انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارد. به طور کلی دیسک‌های ترمز به دو دسته معمولی و خنک‌شونده تقسیم می‌شوند. دیسک ترمزهای معمولی از طراحی ساده‌ای برخوردار هستند و رویه آن‌ها صاف و صیقلی است. در مقابل دیسک‌های خنک‌شونده در ظاهرهای مختلفی عرضه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به دیسک سوراخ‌دار، دیسک شیاردار و دیسک ساده با تهویه داخلی اشاره کرد.

disk2.jpg

قیمت و شرکت‌‌های سازنده

شرکت‌های مختلفی به ساخت دیسک ترمز می‌پردازند و از جمله برندهای معروف می‌توان به تویوتا جنیون پارتس، الیگ، هیوندای جنیون پارتس، اس اف آر، لیفان،‌ جک موتورز،‌ بوش و فرودو اشاره کرد. محصولات برندهای ذکر شده دارای کیفیت مطلوبی هستند و در بازار نیز به وفور یافت می‌شوند. عوامل مختلفی بر قیمت دیسک ترمز تاثیر می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع دیسک،‌جنس دیسک،‌ خنک‌شونده یا ساده بودن و شرکت سازنده اشاره کرد. در حال حاضر قیمت دیسک ترمز در ارزان‌ترین حالت خود، مخصوص پراید در بسته‌بندی ۲ عددی از حدود ۱۲۵ هزار تومان شروع می‌شود. قیمت دیسک ترمز در نمونه‌های ساخت شرکت تویوتا جنیون پارتس در مواردی به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز خواهد رسید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها