|
کدخبر: 42004

معرفی خودروهای مجهز به برترین سیستم مالتی‌مدیا / ۲

این خودروها بهترین سیستم چندرسانه‌ای را دارند

یکی از آپشن‌‌های جذاب و دوست‌‌داشتنی هر خودرویی را می‌‌توان سیستم مالتی‌‌مدیا آن جست‌‌جو کرد که در صورت برخورداری از یک سری پارامتر‌‌ها می‌‌تواند لذت رانندگی و راحتی راننده را دوچندان کند.

گسترش‌نیوز: سیستم‌‌های مالتی مدیا در خودروهای جدید عموما از یک یا چند صفحه نمایش تشکیل می‌‌شود که با اضافه شدن یک سیستم صوتی حرفه‌ای و به کارگیری تکنولوژی‌‌های مختلف برای استفاده در همین صفحه نمایش‌‌ها می‌‌تواند به ایده‌‌آل شدن یک خودرو کمک به سزایی کند. به همین منظور در این نوشتار قصد داریم به معرفی ۱۲ خودرو که به برترین و کامل‌‌ترین سیستم‌‌های مالتی‌‌مدیا مجهز شده‌‌اند بپردازیم.

multimedia123.jpg

NISSAN MURANO

نیسان مورانو و تویوتا هایلندر از جمله محصولات خودروسازان ژاپنی هستند که توانسته-اند در بین شاسی‌بلندهای سایز متوسط در جایگاه بالایی از لحاظ کیفیت و ارزش خرید نسبت به مقدار بهای پرداخت شده قرار بگیرند. یکی از دلایلی که باعث بالا کشیدن مورانو از جدول این رقابت شد بهره‌گیری از سیستم چندرسانه‌ای فوق‌العاده ساده و در عین حال کاربردی با نام NISSAN CONNECT است که در تمام نسخه‌ها از پایه تا فول قرار دارد. NISSAN CONNECT شامل یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی است که تنها از سیستم عامل IOS پشتیبانی می‌کند اما به صورت کامل می‌توانید از تعدادی از برنامه‌های تلفن همراهتان بر روی مانیتور لمسی استفاده کنید همچنین امکان ارتباط صوتی با این سیستم بدون استفاده از تلفن همراهتان وجود دارد. هنگام تصادف و باز شدن کیسه‌های هوا نیز یک سخنگو با شما صحبت می‌کند و در صورت عدم پاسخگویی با اورژانس تماس می‌گیرد.

nissanmurano.jpg

BMW X۱

با خریداری جدیدترین نسل ب‌ام‌و x۱ شما صاحب سیستم چندرسانه‌ای اختصاصی این کمپانی باواریایی با نام IDRIVE می‌شوید که یک صفحه نمایش لمسی نه چندان بزرگ ۶.۵ اینچی به همراه هفت اسپیکر را شامل می‌شود. این سیستم برای نسخه پایه X1 در نظر گرفته شده و افرادی که علاقه‌مند به صفحه نمایش‌های بزرگتر هستند می-توانند بسته TECHNOLOGY PACKAGE را برای این خودرو سفارش دهند که در آن از صفحه نمایش لمسی ۸.۸ اینچ به همراه یک تاچ‌پد و سیستم هدآپ رنگی استفاده شده است. هرچند که سیستم IDRIVE در نسخه‌های اولیه کاملا پیش‌پا افتاده بود اما به مرور زمان بسیار پیشرفت کرده و در جدیدترین نسخه‌اش امکان ارتباط صوتی را نیز برای رانندگان به ارمغان می‌آورد. یکی دیگر از نکات مثبت پکیج اختصاصی IDRIVE بهره بردن از سیستم صوتی حرفه‌ای HARMAN/KARDON به همراه ۱۲اسپیکر است که تجربه موسیقیایی فوق‌العاده‌ای را در X۱ ایجاد می‌کند.

bmwx1.jpg

TESLA MODEL X

همانطور که پیش از این گفته شد، هر برندی دارای یک امضا در طراحی داخلی یا خارجی خودروهایش است و عموما برند تسلا را می‌توان از طراحی فوق‌العاده ساده و کاربردی‌اش در کابین خودرو با بهره‌گیری از یک مانتور بسیار بزرگ شناخت. این برند برای مدل‌های X و S خود از یک صفحه نمایش 17 اینچی CRYSTAL-CLEAR استفاده می‌کند که به صورت عمودی در مرکز داشبور قرار گرفته استفاده می‌کند و از حیث شیوه طراحی می‌توان آن را به خودروهای ولوو نزدیک دانست هر چند که تعداد کلید‌های به کار رفته در این خودرو بسیار کمتر است. استفاده از این پنل بزرگ بر خلاف ظاهر پیچیده‌اش بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توانید سیستم تهویه را در نوار پایین تنظیم کنید و در دو قسمت امکان استفاده از دو برنامه وجود دارد و در بالاترین نوار نیز اطلاعات ضروری خودرو نمایش داده می‌شود.

teslamodelx.jpg

CHEVROLET MALIBU

شورلت مالیبو جزء خودروهایی است که می‌توان آن را کاملا مناسب خانواده‌ها و مصارف شهری دانست که از چهره‌ای متمایز و جذاب نیز بهره می‌‌برد. سیستم چندرسانه‌ای شورلت که در مالیبو نیز از آن بهره گرفته MYLINK نام دارد و در آن علاوه بر امکان هماهنگ‌سازی تلفن همراه با سیستم امکان اتصال به اینترنت 4G نیز داده می‌شود. یکی از نقاط قوت این خودرو، برخوردای از سیستم اطلاع‌رسانی به والدین یا TEEN MODE است که در این سیستم گنجانده شده و جنرال‌موتورز با حرکتی هوشمندانه تعداد دفعات استفاده از سیستم کنترل پایداری، جلوگیری از برخورد با جلو و ترمز اضطراری را به والدین اطلاع می‌دهد بدین ترتیب می‌توانید از نحوه رانندگی محتاطانه یا پرخطر فرزندتان با خبر شوید همچنین والدین می‌توانند میزان مسافت طی شده و حداکثر سرعت پیموده شده توسط فرزندشان را به صورت گزارشی کامل بر روی صفحه‌نمایش خودرو مشاهده کنند.

malibu.jpg

BUICK ENCORE

بیوئک انکور نسخه ۲۰۱۷ کراس‌اووری زیبا و محبوب است که نسبت به نسل قبل تغییرات مختلفی چه در بخش داخلی و چه در طراحی خارجی خود به واسطه بهره-گیری از زبان جدید تجربه کرده است. بیوئیک برای این محصول یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی لمسی در نظر گرفته است که در عین سادگی در مکانی کاملا مناسب و با دید کافی در مرکز داشبورد قرار دارد و امکان اتصال به تلفن‌های همراه را در کنار استفاده از سیستم WIFI HOTSPOT به شما می‌دهد همچنین به وسیله سیستم ارتباط صوتی می‌توانید با مخاطب خود تماس برقرار کنید و یا با نام بردن اسم آهنگ مورد نظر خود به موسیقی گوش فرا دهید. این سیستم که INTELLILINK نام دارد از تکنولوژی QUIET TUNING و ACIVE NOISE CANCELLATION بهره می‌برد و به ایجاد ارتباط تلفنی کاملا واضح و بدون نویز کمک به سزای می‌کند.

buick.jpg

KIA SPORTAGE

سیستم مالتی‌مدیا تنها به صفحه نمایش‌های خودروها منتهی نمی‌شود بلکه برخی از سازندگان با ارائه نرم‌افزارهای خاص برای تلفن‌های همراه به ارائه خدماتی مفید برای کنترل خودرو نیز کمک می‌کنند. به عنوان مثال کیا برای مدل محبوب و پرفروش خود یعنی اسپورتیج و برخی مدل‌های دیگر نرام‌افزاری با نام UVO eSERVICES ارائه کرده است که علاووه بر نصب بودن بر روی سیستم چند رسانه‌ای خودرو با هماهنگ شدن با تلفن همراهتان می‌تواند امکاناتی نظیر پیدا کردن خودرو از روی نقشه بر روی تلفن همراه، چک کردن ایرادهای خودرو و ارتباط با مراکز اورژانسی در مواقع اضطراری را به ارمغان می‌آورد.

sportage.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها