|
کدخبر: 41971

معرفی خودروهای مجهز به برترین سیستم مالتی‌مدیا / ۱

تکامل‌یافتگان چندرسانه‌ای

یکی از آپشن‌های جذاب و دوست‌داشتنی هر خودرویی را می‌توان سیستم مالتی‌مدیا آن جست‌جو کرد که در صورت برخورداری از یک سری پارامتر‌ها می‌تواند لذت رانندگی و راحتی راننده را دوچندان کند.

گسترش‌نیوز: سیستم‌های مالتی مدیا در خودروهای جدید عموما از یک یا چند صفحه نمایش تشکیل می‌شود که با اضافه شدن یک سیستم صوتی حرفه-ای و به کارگیری فناوری‌های مختلف برای استفاده در همین صفحه نمایش‌ها می‌تواند به ایده‌آل شدن یک خودرو کمک به سزایی کند. به همین منظور در این نوشتار قصد داریم به معرفی 6 خودرو که به برترین و کامل‌ترین سیستم‌های مالتی‌مدیا مجهز شده‌اند بپردازیم.

multimedia.jpg

AUDI A۴

استفاده از صفحه‌ نمایش‌های لمسی برای خودروهای کارکرده یک مزیت بزرگ دارد و آن هم کاهش تعداد کلید‌های فیزیکی است، ؛ کلیدهایی که افزایش آن‌ها باعث سردرگمی راننده می‌شود. یکی از نقاط قوت یک سیتم مالتی‌مدیا خوب را می‌توان در راحتی استفاده و کاربردی بودن خلاصه کرد، موردی که به وضوح می‌توان آن را در مدل A۴ آئودی شاهد بود. این خودرو از یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی لمسی بهره می‌برد که قابلیت سازگاری و اتصال به سیستم عامل‌های آندروید و IOS را نیز دارا است. سیستم چند رسانه‌ای آئودی که با نام MMI شناخته می‌شود در نسخه PLUS دارای امکانات بیشتری نظیر نقشه کاملا سه بعدی برای مسیریابی، تشخیص صدا برای تماس گرفتن با افراد، امکان نوشتن با دست خط خود است همچنین در این نسخه، صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی جای خود را به مدل ۷ اینچی می‌دهد.

audia4.jpg

VOLVO XC۹۰

هر یک از خودروسازان و کمپانی‌ها همانند استفاده از یک خط مشی و امضا برای طراحی خارجی خودروهایشان، همین مسئله را در بخش داخلی خودرو نیز در نظر می-گیرند. بسیاری از خودروسازان ترجیح می‌دهند از صفحه نمایش‌های مربعی شکل استفاده کنند و آن را در بالای داشبورد قرار دهند اما ولوو در طراحی‌های جدیدش از نوعی صفحه نمایش خاص با ابعاد مستطیل شکل و بزرگ استفاده می‌کند که به نوعی به شیوه خاص محصولات ولوو در بخش داخلی تبدیل شده است. در XC۹۰ از یک مانیتور لمسی ۹ اینچی استفاده شده که بر خلاف سایر برندها به صورت عمودی قرار دارد و حس یک تلفن همراه بزرگ می‌دهد. علاوه بر ایجاد این حس، این صفحه نمایش همانند یک تلفن همراه نیز عمل می‌کند و با اتصال گوشی آیفون خود می‌توانید بسیاری از عملیات را با استفاده از این صفحه نمایش بزرگ انجام دهید.

volvoxc90.jpg

CHRYSLER PACIFICA

اگر جزء خانواده‌های پر جمعیت باشید بدون شک محصول متمایز کرایسلر می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد، مینی‌ونی که با بهره‌گیری از نرخ مناسب و ارائه امکاناتی کامل در کنار وجود نسخه هایبرید به یکه‌تاز این سگمنت تبدیل شده است. استفاده از سیستم چندرسانه‌ای کامل و مناسب به خصوص برای یک خودروی خانوادگی می‌تواند به یکی از نقاط قوت آن تبدیل شود چرا که این آپشن دوست داشتنی در مسافرت‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. سیستم چندرسانه‌ای به کار رفته در پسیفیکا از برند فیات-کرایسلر، مشترک با بسیاری از محصولات داج و جیپ است که با نام UCONNECT شناخته می‌شود و یکی از برتری‌های آن ارتباط کامل با مانیتورهای ۱۰ اینچی قرار گرفته بر روی پشت‌سری‌های جلو به منظور استفاده سرنشینان عقب خودرو است. برنامه‌ها و سرگرمی‌های مختلفی به صورت پیش‌فرض بر روی این سیستم نصب شده است که به سرگرم شدن کودکان در مسیر‌های طولانی کمک می‌کند.

pacifica.jpg

DODGE CHALLENGER & CHARGER

هر چند که کرایسلر پسیفیکا به عنوان خودرویی مجهز به برترین سیستم مالتی‌مدیا در این لیست قرار گرفته است اما یکی از مهم‌ترین عواملی که به تکامل این سیستم کمک می‌کند ساپورت کردن سیستم عامل‌های آندروید و ios که پسیفیکا از آن بی‌بهره مانده است. چلنجر و چارجز جزء مدل‌هایی هستن که علیرغم برخورداری از سیستم UCONNECT مشترک با فیات از این قابلیت نیز بهره می‌برند و فیات‌کرایسلر نیز از برخورداری مدل۳۰۰ به عنوان نخستین محصولی که از قابلیت ارتباط با تلفن همراه برخوردار است در آینده نزدیک خبر داده است. علاوه بر موارد ذکر شده، سیستم به کار رفته در این دو خودرو قابلیت‌هایی نظیر تلفن‌های همراه از جلمله ورق زدن تصاویر و زوم کردن با انگشت را نیز دارد همچنین یک صفحه مخصوص با نام SRT PERFORMANCE نیز در نظر گرفته شده که مواردی نظیر زمان‌ها، اطلاعات مربوط به G-FORCE و میزان فرمان‌دهی را نمایش می‌دهد.

charger.jpg

MERCEDES-BENZ E-CLASS

مرسدس‌بنز را می‌توان از جمله برندهایی دانست که حتی برای پایه‌ای‌ترین مدل‌هایش در بخش آپشن سنگ تمام می‌گذارد، مدل E-CLASS از جمله مدل‌هایی است که این کمپانی یک سیستم مالتی مدیا کامل و مجهز به صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی برای آن در نظر گرفته است. با خریداری نسخه فول E-CLASS یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی دیگر نیز در کنار صفحه نمایش مرکزی داشبورد قرار می‌گیرید که به صورت دیجیتالی موارد مربوط به سرعت و دور‌موتور را نمایش می‌دهد و جلوه بصری کاملا زیبا و جذابی را ایجاد می‌کند. یکی از مواردی که مرسدس‌بنز را در طراحی داخلی منحصر به فرد می‌کند عدم استفاده از صفحات نمایش لمسی است و به جای آن دسترسی به تنظیمات مختلف از طریق یک تاچ‌پد در مرکز کنسول یا از طریق ارتباط صوتی صورت می‌گیرد همچنین بر روی غربیلک فرمان در کنار کلید‌های فیزیکی نوعی کنترل لمسی نیز جا خوش کرده است.

eclass.jpg

FORD F۱۵۰

فورد f-۱۵۰ رپتور نسخه‌ای مخصوص از پیکاپ مشهور فورد، خودرویی است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و با وجود برخورداری از ویژگی‌های آفرودی بالا توانسته نظر بسیاری از خریداران را به سمت خود جلب کند. فورد علاوه بر تمرکز زیاد بر روی بخش فنی این خودرو توجه خوبی نیز بر روی طراحی کابین و افزودن امکانات و آپشن‌های مختلف برای این خودرو داشته و برای سیستم مالتی‌مدیا نسخه ۲۰۱۷ رپتور به جای نسخه MY FORD TOUCH SYSTEM از نسخه SYNC۳ استفاده کرده است. این سیستم قابلیت اتصال به اپل را نیز دارد و علاوه بر آن امکانات مختلفی نظیر روشن یا خاموش کردن خودرو، چک کردن میزان سوخت داخل باک خودرو، باز و بسته کردن قفل درها و تنظیم سیستم تهویه را می‌توانید انجام دهید.

f150.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها