|
کدخبر: 40965

اولین قطار سریع‌السیر زیرآبی در جهان

چین قصد دارد اولین مسیر قطار سریع السیر زیر آبی دنیا را احداث کند. این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد دلار در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ ساخته خواهد شد.

گسترش‌نیوز: کشور چین به دنبال ساخت اولین مسیر قطار سریع‌السیر زیرآبی دنیا است که نینگبو را به جواشان متصل می‌کند. نینگبو، یک شهر بندری در جنوب شانگهای است. طرح پیشنهادی این تونل زیرآبی بخشی از برنامه ریلی ۷۷ کیلومتری یانگ-ژو (یانگ اسم مستعار نینگبو است) محسوب می‌شود که به منظور توسعه گردشگری در دستور کار قرار دارد. این برنامه با هدف ساخت یک منطقه‌ی رفت‌ و آمد در استان ژجیانگ است. مطالعه امکان‌سنجی خط آهن یانگ-ژو در ماه نوامبر به تایید پکن رسید.

gatar.jpg

از این ۷۷ کیلومتر مسیر ریلی، حدود ۷۰٫۹۲ کیلومتر آن به زودی ساخته خواهد شد که ۱۶٫۲ کیلومتر در زیر دریا قرار دارد. در حال حاضر مسافرت با اتوبوس از هانگژو به جواشان حدود ۴٫۵ ساعت طول می‌کشد. همین مسیر با خودروی شخصی یا تاکسی معادل ۲٫۵ ساعت رانندگی طاقت‌فرسا است.

هزینه‌ی این پروژه، رقمی بالغ بر ۲۵٫۲ میلیار یوآن یا ۳ میلیارد دلار آمریکا خواهد بود و انتظار می‌رود کار ساخت آن از سال ۲۰۱۹ آغاز شود و در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد. برای کل این مسیر، هفت ایستگاه در نظر گرفته شده است که ۴ ایستگاه جدید خواهد بود. تلفیق علم و حمل‌و‌نقل، برای صنعت گردشگری و سفر چین اهمیت زیادی دارد.

منبع: کجارو

ارسال نظر