|
کدخبر: 39744

تولید انبوه خودرو جدید کرمان موتور + تصاویر

شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده ی رسمی جک چین، به تازگی تحویل جک J۴ را به مشتریان خود آغاز کرده و حال می‌بینیم که تعداد قابل توجهی از این خودرو وارد جاده‌های کشور شده است.

گسترش‌نیوز : این شرکت با حدود یک ماه و نیم تاخیر، بالاخره توانست تا دوبار بازار سدان‌های اقتصادی جک را در ایران احیا کند. با توجه به آمار و دفعات فروش کرمان موتور برای جک J۴، به احتمال زیاد تا پایان سال ۱۳۹۷، بیش از دو هزار دستگاه از این خودروی اتوماتیک چینی وارد جاده‌های کشور می‌شود.

kermankhodroo2.jpg

با توجه به آشنا بودن مشتریان ایرانی با نشان جک و سابقه ی حضور چند ساله ی این خودروساز چینی در بازار کشور، پیش‌بینی می‌شود که بزودی J۴ مانند جک S۳ و S۵ بازار خود را در ایران پیدا می‌کند. درحال‌حاضر جک S۵ و S۳ جز پرفروش‌ترین کراس اوورهای بازار ایران هستند و طبق آمار رسمی انجمن خودروسازان، از ابتدای سال تا پایان مرداد ۹۷، بیش از ۵ هزار دستگاه از هر مدل ذکر شده در کرمان موتور تولید و مونتاژ شده است.

kermankhodroo4.jpg

با حضور جک J۴ در بازار کشور، شاهد هستیم که دلالان از هفته ی گذشته به عرصه ی قیمت‌گذاری این سدان اقتصادی قدم گذاشته‌اند و سعی دارند تا بهای این خودرو را فراتر از ۱۳۰ میلیون تومان تثبیت کنند. با توجه به فروش سبدی جک J۴ ویژه ی نمایندگی‌ها و عاملیت‌های کرمان موتور، این روزها نمایندگی هایی چون اتوخسروانی و… بهای بازار آزاد جک J۴ را ۱۲۵ میلیون تومان اعلام می‌کنند. اما با گشت و‌گذاری در بازار آزاد، می‌توان این خودرو را از مصرف‌کننده و یا دلال شخصی با بهایی حدود ۱۱۵ تا ۱۲۲ میلیون تومان خریداری کرد. البته که با توجه به آخرین پیش فروش کرمان موتور برای جک J۴ و مبلغ اعلام شده برای پیش پرداخت، پیش‌بینی می‌شود که طبق قوانین و مصوبه‌های رسمی در هفته‌های جاری بهای کارخانه‌ای این خودرو فراتر از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شود.

kermankhodroo.jpg

جک J۴ یک سدان اقتصادی چینی است که بسیاری از الگوهای ظاهری آن مشابه به هیوندای اکسنت بوده و در بخش کابین این مسئله بسیار دیده می‌شود. پیشرانه ی ۱٫۵ لیتری ۱۰۳ اسب بخار با گشتاور ۱۴۶ نیوتون متر باعث می‌شود تا توان حرکتی J۴ پدید‌اید و یک جعبه دنده ی CVT این قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. جعبه دنده ی پیوسته ی جک J۴ را می‌تواند در حالت اسپرت و یا برفی قرار داد. همچنین تعویض دنده ی شش سرعته ی مصنوعی در این جعبه دنده ی CVT در نظر گرفته شده است.

فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، تزیینات طرح پیانویی، کروزکنترل، سیستم تهویه دستی و الکتریکی، کامپیوتر سفر، سنسور باد لاستیک، سنسور نور، سنسور پارک عقب و… از جمله امکانات جک J۴ به حساب می‌آیند. نبود برخی امکانات هم مانند سانروف، مانیتور و دوربین عقب از جمله ایراداتی است که برخی مالکان به این خودرو وارد می‌دانند.

kermankhodroo1.jpg

حال این سدان چینی جک قرار است که در بازار ایران با رقبایی چون فاو بسترن B۳۰، برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک، جیلی GC۶ اکسلنت و پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک رقابت کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر