|
کدخبر: 39049

ساختارشکنان طراحی خودرو

خودروهایی که تقارن ندارند + تصاویر

همانند بسیاری از هنرهای دیگر، هنر طراحی خودرو نیز معمولا دارای هارمونی خاصی است و نتیجه آن تقارن در طراحی‌های معمول شده است. در این میان خودروهایی وجود دارند که در طراحی آن‌های تقارن رعایت نشده است.

گسترش‌نیوز: شاید بتوان گفت ۹۹.۹ درصد خودروهایی که تا کنون طراحی و تولید شده‌اند دارای هارمونی خاصی در طراحی هستند و تقارن دارند اما آن ۰.۱ درصد چه خواهند شد. به طور کلی همان درصد بسیار کم از خودروها که تقارنی در طراحی ندارند به خودروهایی جذاب تبدیل شده‌اند هر چند که برخی از آن‌ها نیز توسط مخاطبان زشت تلقی می‌شوند. در این گزارش برخی از خودروهایی که چنین خاصیتی دارند جمع‌آوری شده‌اند؛ در این میان خودروهایی مانند هیوندای ولاستر و مینی کلابمن در خیابان‌های جهان مشاهده می‌شوند اما برخی از آن‌ها را حتی ممکن است تا کنون ندیده باشید.

BMW Vision ConnectedDrive Concept

این خودرو محصولی است که توسط کمپانی ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد. خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید محصولی است که بسیاری از تکنولوژی‌های خاص ب‌ام‌و در آن قرار گرفت و نشانگر آینده محصولات ب‌ام‌و از لحاظ تکنولوژیک است. اگر بخواهیم در مورد عدم تقارن صحبت کنیم باید به کاپوت این خودرو اشاره کرد که به صورت نامتقارن طراحی شده است.

bmwconcept.jpg

Citroën 2CV Prototype

این خودرو یکی از محصولات خاص و نسخه آزمایشی برند سیتروئن است که در سال ۱۹۳۰ طراحی شد. استفاده از تنها یک چراغ برای بخش جلو خودرو باعث شده است این خودرو ظاهری متفاوت و نامتقارن داشته باشد.

citroen1.jpg

DS X E-Tense Concept

دی اس از جمله برندهای زیرمجموعه سیتروئن است که به ساخت خودروهای لوکس و با سبک خاصی می‌پردازد. این سازنده تبحر خاصی در ساخت و طراحی خودروها با چهره‌ای متفاوت و در عین حال لوکس دارد. خودروی ذکر شده، محصولی اسپرت از این برند است که قرار است در سال ۲۰۳۵ به تولید برسد. محصول مورد نظر به دو پیشرانه الکتریکی مجهز شده است که توان تولید حداکثر توان ۱۳۶۰ اسب بخار را دارد. با نگاهی به نمای جلویی خودرو متوجه می‌شوید که در این اثر دی اس هیچ گونه تقارنی وجود ندارد.

ds11.jpg

Ford Fiesta Urba Concept

این خودرو در سال ۱۹۸۹ در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش گذاشته شد . لازم به ذکر است که طراحی خودروهایی نظیر ولاستر و کلابمن نیز به همین صورت است اما این خودرو هیچ‌گاه وارد خطر تولید نشد. نگته جالب در مورد طراحی چنین محصولاتی این است که سمت راننده تنها یک در وجود دارد و دو در در سمت دیگر قرار گرفته است.

ford11.jpg

Hyundai Veloster

هیوندای ولاستر از جمله محصولات خاص برند هیوندای به شما می‌رود که به شدت مورد توجه علاقه‌مندان خودروهای هاچ‌بک و اسپرت قرار گرفت. نسل دوم این خودرو نیز معرفی شده است و سمت راننده یک در و سمت دیگر دو در قرار گرفته است. چنین ایده‌ای برای محافظت از سرنشینان در حین پیاده شدن از خودرو ایجاد شده است که در تیزر تبلیغاتی این خودرو نیز به آن اشاره شده است.

veloster1.jpg

Land Rover Discovery

لندروور از جمله برندهایی است که تبحر خاصی در ساخت خودروهای شاسی‌بلند و ویژه برای مقاصد آفرود دارد. دیسکاوری نیز از جمله محصولات خاص این برند است که طرفداران زیادی دارد. نکته جالب در مورد این خودرو این است که در بخش در صندوق و محلی که برای پلاک تعبیه شده است شاهد نوعی عدم تقارن هستیم که چهره جالب و متفاوتی به خودرو داده است.

discovery.jpg

Mini Clubman

همانند ولاستر، مینی کلابمن نیز از جمله خودروهایی است که دارای نوعی عدم تقارن در طراحی درهای خودرو است. سمت راننده یک در و سمت دیگر دو در وجود دارد. لازم به ذکر است که طراحی و نحوه باز شدن درهای خودرو به گونه‌ای است که همانند محصولات رولزرویس سرنشینان ردیف عقب به راحتی می‌توانند از خودرو پیاده شوند.

clubman1.jpg

Nissan Cube

شاید بتوان گفت نیسان کیوب یکی از عجیب‌ترین طراحی‌های خودرو تا کنون را داشته است. تا کنون نزدیک به یک دهه از عرضه این خودرو در بازار گذشته است اما همچنان طراحی این خودرو متفاوت و خاص است. یکی از نکات جالبی در مورد این خودرو، عدم تقارن در بخش عقب است که شیشه از سمت راست به چپ کشیده شده اما تا انتها به سمت چپ کشیده نشده است.

nissancube.jpg

Plymouth XNR Concept

این خودرو در سال ۱۹۶۰ در یک نسخه آزمایشی و با هدف رقابت با شورولت کوروت طراحی شد. یکی از نقاط قوت این خودرو قابلیت دستیابی به حداکثر توان ۲۵۰ اسب بخار بود. از جمله مواردی که به سادگی قابل مشاهده است می‌توان به عدم تقارن در بخش عقب خودرو اشاره کرد که ظاهری عجیب و در عین حال جذاب به این محصول پلیموث داده است.

plymouth1.jpg

ارسال نظر