|
کدخبر: 38192

تصاویر/ این غول شاسی بلند را ببینید!

راشل سناتور APC یک شاسی‌‌بلند زرهی ساخت کانادا با تجهیزات کامل دفاعی و امدادی است که در نسخه‌‌های نظامی و غیر نظامی عرضه می‌شود.

Roshel4.jpg

گسترش نیوز: راشل دیفنس سلوشنز (Roshel Defence Solutions) یک شرکت کانادایی است که در ساخت خودروهای نظامی و زرهی فعالیت دارد. سناتور APC جدیدترین خودروی زرهی راشل دیفنس به‌شمار می‌رود که بر اساس گفته‌های رومن شیمونوف، مدیر اجرایی این شرکت، خودرویی معمولی نیست بلکه طرحی نوآورانه محسوب می‌شود. پنل‌های ضد گلوله روی بدنه‌ی این مدل تا حدی ارتقاء یافته است که می‌توان، از آن به‌عنوان یک نفر بر زرهی (APC) استفاده کرد.

Roshel1.jpg

ورق‌های فولادی پوشیده شده روی بدنه کاملاً با استانداردهای نظامی ساخته شده است و در برابر گلوله مقاوم هستند؛ شیشه‌های ضد گلوله‌ی این خودرو در برابر گلوله‌های کالیبر ۵۰ مقاومت می‌کنند. کف سناتور APC در برابر مین‌ها و بمب‌های کنار جاده‌ای مقاوم است و در قسمت‌های مختلف بدنه روزنه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن افراد داخل خودرو می‌توانند به‌بیرون تیراندازی کنند.

Roshel2.jpg

به گفته‌ی سازنده، می‌توان انواع سلاح‌ها و تجهیزات اضافی روی سناتور سوار کرد. زره پوش بودن تنها مشخصه‌ی سناتور APC نیست بلکه این شاسی‌بلند از استانداردی بانام CBRN نیز بهره‌مند است. خودروهای دارای این استاندارد می‌توانند از سرنشینان خود در برابر حملات شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو و اتمی حفاظت کنند. علاوه بر این، سیستم فیلترهوا برای کابین تعبیه شده است تا در هر شرایطی هوای سالم و پاک برای تنفس ۱۰ تا ۱۲ سرنشین خودرو در دسترس باشد.

Roshel3.jpg

فناوری موجود در راشل سناتور می‌تواند گاز‌های سمی و حتی تشعشعات رادیواکتیو فضای بیرون را تشخیص دهد. سیستم تصویرسازی حرارتی که از دوربین‌های حرارتی مخصوص با کیفیت بسیار بالا استفاده می‌کند، سناتور را به یک خودروی نظارتی هم تبدیل می‌کند. اگر به‌نظرتان این تجهیزات کافی نیست باید بدانید که سناتور به نردبان و رمپ هیدرولیکی مجهز شده است؛ بنابراین می‌توان گفت که این خودرو چیزی فراتر از یک SUV ساده است.

Roshel5.jpg

به گفته‌ی مقامات شرکت راشل، سناتور APC روی شاسی بسیار مقاوم وانت فورد ساخته شده است؛ شباهت به محصولات فورد را می‌توان در طراحی داشبورد و غربیلک فرمان سناتور مشاهده کرد. زیر کاپوت نیز پیشرانه‌ی تقویت شده‌ی توربودیزل فورد با حجم ۶.۷ لیتر قرار دارد که البته جزئيات آن اعلام نشده است. همانطور که مشخص است، این شاسی‌بلند قدرتمند و فوق‌العاده توانا، تنها برای استفاده‌های نظامی و واحد‌های حفاظتی دولتی به بازار عرضه می‌شود؛ با اینکه قیمت سناتور اعلام نشده است اما نمی‌توان قیمت پایینی برای آن تصور کرد.

Roshel6.jpg

البته شرکت سازنده اعلام کرده است که نسخه‌ی غیر نظامی از این مدل، در صورت سفارش مشتری، عرضه خواهد شد؛ شاید بتوان باید گفت، نسخه‌ی غیرنظامی راشل سناتور رقیبی جدی برای رضوانی تانک به‌شمار می‌رود.

Roshel7.jpg

Roshel8.jpg

منبع: زومیت

ارسال نظر