|
کدخبر: 38175

دنیای بالگرد‌های لاکچری + تصاویر

ما همیشه بر اساس دایره ی نیازهایمان در زمینه ی استفاده از وسایل حمل‌ونقل هوایی، نگاهمان به سمت هواپیماهای مسافربری و باری است و به همین دلیل شاید کمتر به وسایل دیگری همچون بالگرد، هلیکوپتر، کوداکوپتر و بسیاری از وسایل پروازی دیگر اهمیت بدهیم و حتی درباره ی آنها بدانیم.

گسترش‌نیوز‌ : ما امروز در این مطلب می‌خواهیم درباره‌ی یکی از مورد استفاده‌ترین وسایل نقلیه ی هوایی که شاید در دسترس همه نباشد اما بسیار پر طرفدار و پر کاربرد است برایتان صحبت کنیم؛ آن هم از نوع گران قیمت‌ترین هایش! با توجه به این که بالگردها در دنیای حمل‌ونقل امروزی از مهم‌ترین و البته همانطور که گفتیم، پر استفاده‌ترین وسایل حمل‌ونقل در سراسر جهان به ‌شمار می‌آید، در توضیح و بررسی گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان با ما همراه باشید.

بالگردها نسبت به دیگر وسایل پروازی، یک حسن و مزیت بسیار مهم دارند و آن این است که این وسیله توانایی حرکت و پرواز در در سه محور مختلف را دارد و همین امکانات بسیار زیادی را برای کسانی که از بالگردها استفاده می‌کنند را ایجاد می‌نماید. دقیقا همین مزیت باعث شده است که بسیاری از افراد ثروتمند جهان از این وسیله ی پروازی استفاده نمایند و گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان را داشته باشند.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا با این که هواپیماها هم بزرگ تر، مجهز تر و امن تر هستند و نسبت به بالگردها بی‌شک امکاناتی بسیار گسترده تر دارند و با این حال بسیاری از افراد ثروتمند جهان خرید بالگرد را به هواپیما ترجیح می‌دهند؟ دلیل آن بسیار ساده است! بالگردها علاوه بر انعطاف پروازی که دارند، منظره‌ای را در اختیارتان می‌گذارد که صد برابر ارزش پروازتان را نسبت به هواپیما بیشتر می‌کند.

به هر حال با توجه به تمامی این توصیفات ما در ادامه به شما چندین بالگرد بسیار معروف و البته گران نرخ را معرفی خواهیم کرد که در بین انواع خودشان بسیار معروف و مشهور و البته بسیار کاربردی هستند.

بالگرد بِل ۵۲۵ رِلِنتلِس |Bell ۵۲۵ Relentless

معرفی گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان را می‌خواهیم با لوکس‌ترین و معروف‌ترین بالگرد جهان آغاز کنیم، بالگرد بِل ۵۲۵ رِلِنتلِس. این بالگرد در در کلاس متوسط قرار دارد و در ابتدا تنها برای تامین نیازهای عملیات‌های نفتی دریایی طراحی شده بود اما در ادامه ی برنامه‌ریزی برای ساخت آن تصمیم گرفته شد که یک نوع از این بالگرد را با طراحی کابین لوکس، در دسترس افرادی که می‌خواهند از آن استفاده ی شخصی داشته باشند را عرضه نمایند.

کابین این بالگرد بسیار بزرگ است و به انواع فناوری‌های مختلف و امکانات سرگرمی که آنها را بیشتر باید در جت‌های خصوصی جست‌وجو کرد، تجهیز شده است. البته سازندگان این بالگرد در نظر دارند که با گسترش آن چه برای مسافران بالگردهای خصوصی امکان‌پذیر است، سطح جدیدی از امکانات را در این بالگرد ارائه نمایند.

با توجه به تصاویر جدیدی که توسط شرکت بل به بازار جهانی ارائه شده است، گزینه‌های داخلی VIP از جمله صندلی‌های بزرگ گردان، چیدمان‌های کنفرانسی و یک آشپزخانه ی کوچک را نشان می‌دهند. این بالگرد به عنوان نخستین بالگرد تجاری با کابین خلبان پرواز با سیم محسوب می‌شود که عرشه ی پرواز صفحه ی لمسی کاملا یکپارچه گارمین را شامل می‌شود.

ایرباس اچ ۱۵۵ | Airbus H ۱۵۵

دیگر بالگردی که می‌خواهیم در زمره ی گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان و همچنین بهترینشان به شما معرفی نماییم، بالگرد ایرباس اچ ۱۵۵ است که به گفته ی بسیاری از کارشناسان حوزه ی هوایی، از بهترین بالگردهای جهان است. البته این بالگرد را با نام یوروکوتر‌ای سی ۱۵۵ نیزر می‌شناسند اما نام مرسومش، ایرباس اچ ۱۵۵ است.

از مزیت‌های این وسیله این است که یک وسیله ی پروازی بسیار جادار برای میلیونرها محسوب می‌شود که در عین بزرگی که دارد اما مصرف انرژی به نسبت کمتری دارد و در نتیجه صرفه جویی بسیاری را در زمینه ی پرداخت‌ها برای صاحبانش دارد. کابین‌های این بالگرد ببین ۸ تا ۱۲ مسافر را در خود جای می‌دهند و علاوه بر آن ها، ۲ صندلی هم برای خلبانان این پرواز در اختیار می‌گذارند. در سراسر این بالگرد و در ۲ طرف کابین، پنجره‌های بزرگی قرار گرفته‌اند که کل منظره را پوشش می‌دهند.

از دیگر امکانات این بالگرد که در لیست گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان قرار گرفته است این است که؛ صندلی‌های چرمی دارد و امکانات صوتیش کامل است و همچنین وسایل سرگرمی بسیار زیادی در خود دارد که‌ای بالگرد را در زمره ی گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان قرار داده است.

آگوستا وست لند‌ای دبلیو ۶۰۹ | AgustaWestland AW ۶۰۹

گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان در لیست خود یکی از مشهورترین و بهترین بالگردهای جهان را دارد؛ آگوستا وست لند‌ای دبلیو ۶۰۹٫ این بالگرد نسبت به دیگر بالگردها، قابلیت نشست و برخواست به صورت کاملا عمودی را دارد و به درد افرادی می‌خورد که خواهان هیجان و خاص بودن هستند. هم شکل این بالگرد و هم خصوصیاتش در واقع خاص و متفاوت هستند.

این بالگرد قابلیت استفاده در مکان‌های مختلفی را دارد و سرعتی ۲ برابر بالگردهای دیگر را در خود دارد. خصوصیات ویژه‌ای در بالگرد آگوستا وست لند‌ای دبلیو ۶۰۹ است که آن را در زمره ی بالگردهای لوکس و خاص در سراسر جهان قرار می‌دهد. این بالگرد طبق آخرین قیمتی که از آن اعلام شد، بیش از ۱۴ میلیون دلار نرخ دارد و سرعتی بیش از ۵۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارا می‌باشد.

ایرباس اچ ۲۲ سوپر پوما | Airbus H ۲۲۵ Super Puma

شاید باورتان نشود اما این بالگرد که در بین گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان قرار گرفته است، وزنی برابر با ۱۱ تن دارد. البته این بالگرد تنها مدل سوپر پوما نیست اما جدیدترین و البته لوکس‌ترین آنها است. این بالگرد قابلیت جابه‌جایی ۲۰ نفر را به صورت همزمان دارد و علاوه بر افراد می‌تواند بارهای سنگین را نیز جابه‌جا نماید.

البته این بالگرد بیشتر در میان گروه‌های ضربت و تیم‌های امداد پرطرفدار است اما در بین افراد ثروتمند و متمول نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت کلی هر آن چه که از یک بالگرد انتظار دارید را می‌توانید در این بالگرد در اختیار داشته باشید. بدنه ی عایق بندی ضد صدا، کابین بزرگ و جادار، سرعت بسیار بالا، توانایی پیمودن مسافت‌های طولانی، آشپزخانه، سالن، … و امکانات دیگر از جمله ی قابلیت‌های این بالگرد است.

قیمت این بالگرد فوق پیشرفته برابر است با ۲۷ میلیون دلار که دقیقا همین قیمتش یکی از عواملی است که باعث می‌شود تا مشتریانش افرادی خاص باشند. سرعت این بالگرد به خاطر اندازه ی بزرگش نسبت به انواع کوچکترش بالطبع کمتر است اما همین ابعاد بزرگ آن جزئی از مزیت‌های این بالگرد است. سرعت این بالگرد برابر است با ۲۷۵/۵ کیلومتر بر ساعت.

سیکور اسکای اس_ ۹۲ | Sikorsky S- ۹۲

بالگرد سیکور اسکای اس_ ۹۲ یکی از متداول‌ترین گزینه‌های مورد استفاده برای ثروتمندانی است که از بالگرد استفاده می‌کنند و از این رو می‌توان این بالگرد را جزء کاربردی‌ترین گزینه‌های موجود در لیست گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان معرفی نمود.

این بالگرد برعکس گزینه هایی که بالاتر معرفی نمودیم، صندلی‌های کمتری برای سرنشینانش دارد و در نهایت گنجایش تنها ۱۰ نفر را در خود دارد اما در عوض، این ۱۰ نفر سرنشین نیز می‌توانند امکانات پرواز در بالگردی را داشته باشند که بهترین و لوکس‌ترین خدمات را برایشان مهیا می‌سازد. صندلی‌های این کابین همه رویه‌های چرمی دارند و بسیار راحت هستند. این صندلی‌ها بسیار راحت و جادار هستند و جایگاه مناسبی برای استراحت پاها دارند. البته این فضا تنها مختص به پاها نیستند و برای وسایل همراه افراد نیز فضای کافی تعبیه شد است.

داخل کابین این بالگرد آنقدر امکانات مختلف وجود دارد که به حق باید گفت که یکی از بهترین و گران‌ترین بالگردهای جهان است. از دیگر مزیت‌های صندلی‌های این بالگرد این است که سیستم گرمایش و سرمایش علاوه بر محیط داخل کابین در داخل صندلی‌ها نیز وجود دارد.

در واقع با وجود این امکانات، بالگرد سیکوراسکای را می‌توانیم به یک قصر مجلل پرنده معرفی نماییم. نرخ تقریبی این بالگرد در حدود ۱۸ میلیون دلار و سرعت آن ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

آگوستا وست لند‌ای دبلیو ۱۳۹ | AgustaWestland AW ۱۳۹

باز هم آگوستا وست لند و یک بالگرد پیشرفته ی دیگر از ساخته‌های این کمپانی که در زمره ی گران قیمت‌ترین بالگردهای جهان قرار می‌گیرد. در کل این شرکت که بیشتر در زمینه ی تولید بالگردهای صنعتی فعالیت می‌کند، در دنیا به کیفیت محصولاتش شناخته می‌شود. ظاهر این بالگرد شیه به صورت یک دلفین است و دارای کابین بسیار بزرگی نیز می‌باشد.

طراحی داخلی کابین این بالگرد بسیار جادار و راحت است. البته در طراحی کابین‌های این بالگرد به این موضوع بسیار توجه شده است که جاداری و زیبایی نیز بسیار رعایت شود. این بالگرد با طراحی نرم دنده ی فرمان برای بسیاری از افراد مناسب است. نرخ این بالگرد ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت است و قیمتش در حدود ۱۲ میلیون دلار است.

منبع‌: مجله گردشگری الی‌گشت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها