|
کدخبر: 38158

بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا + تصاویر

با توجه به نیاز روزافزون مردم به حمل‌ونقل هوایی و همچنین حمل کالا، فرودگاه‌های جهان در حال گسترش می‌باشند اما تنها تعدادی از آنها هستند که می‌توانند ادعای بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا را داشته باشند.

گسترش‌نیوز‌ : اگرچه فرودگاه هایی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت بر اساس ترافیک مسافری رتبه‌بندی شده‌اند اما این موضوع مهم است که توجه داشته باشید، این فرودگاه‌ها علاوه بر حمل‌ونقل مردم، وظیفه حمل‌ونقل بخش قابل توجهی از کالاها را نیز بر عهده دارند.

در کمک به مسافران برای حمل چمدان‌های خود و همچنین جابه‌جایی بسته‌ها از نقطه A به نقطه B می‌بایست افرادی در انجام آن فعالیت داشته باشند بنابراین این فرودگاه‌ها به بهبود اقتصاد محلی و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر از مردم در سراسر جهان نقش موثری دارند. دفعه دیگری که به یکی از این فرودگاه‌ها سفر کردید برای چند لحظه به نحوه عملکرد روزانه آن و همچنین پیچیدگی این فعالیت‌ها دقت کنید. این بسیار شگفت‌انگیز است که آنها چگونه موفق شده‌اند تا چالش‌های بزرگی در زمینه پشتیبانی را حل نموده و هر روز شما و چمدان‌های شما را به موقع و بسیار کارامد در زمانی که نیاز دارید به مقصد برسانند.

تمامی فرودگاه هایی که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد دارای یک مهندسی بسیار شگفت‌انگیز است و میزان تلاش هایی که پشت صحنه اتفاق می‌افتد تا تمامی این هماهنگی‌ها صورت بگیرد بسیار حائز اهمیت است اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این لیست فهرستی از فرودگاه هایی است که بر اساس تعداد کل مسافرانی که سالانه به آن وارد و یا از آن خارج می‌شوند محاسبه گردیده است. با گسترش‌نیوز همراه باشید تا با یکدیگر بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا را بشناسیم.

فرودگاه بین‌المللی آتلانتا | Hartsfield-Jackson

فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد جکسون در ایالت جورجیا امریکا یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا است. این فرودگاه تنها فرودگاهی است که می‌تواند سالانه به بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر خدمات ارائه نماید و این کار را به مدت ۳ سال است که انجام می‌دهد. شانس به این معنی است که یا خود شما و یا یکی از کسانی که شما می‌شناسید از این فرودگاه عبور کرده است زیرا این مکان بزرگترین مرکز ارتباطی در امریکای شمالی است. فرودگاه هارتسفیلد جکسون به عنوان فرودگاه مرکزی برای هواپیمایی دلتا (Delta Airlines)، هواپیمایی ایرترن (AirTran Airways) و چندین هواپیمایی کوچک دیگر می‌باشد.

هواپیمایی دلتا نماینده بخش بزرگی از کسب و کارهای این فرودگاه است زیرا نزدیک به ۶۰ درصد از مسافران این فرودگاه را پوشش می‌دهد. این فرودگاه در سطح جهانی به مدت دو دهه است که این مقام را با خود حمل می‌کند. مردم آتلانتا باید از فرودگاه خود تشکر کنند، نه تنها به دلیل اشتغالی که در آن منطقه ایجاد کرده است بلکه الگویی برای ساخت فرودگاه‌های دیگر همچون فرودگان پکن گردید.

فرودگاه بین‌المللی پکن | Beijing Capital

فرودگاه بین‌المللی پکن پایتخت بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه آسیا و یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا بوده و با بیش از ۹۵ میلیون مسافر در سال در نقطه دوم ایستاده است. این فرودگاه برای چندین شرکت بزرگ از جمله چاینا ساترن (China Southern Airlines)، ایر چاینا (Air China) و هاینان ایرلاین (Hainan Airlines) به عنوان مرکز می‌باشد. فرودگاه بین‌المللی پکن در یک دهه گذشته به شدت افزایش داشته و در سال گذشته تعداد مسافرانی که از آن تردد کرده‌اند ۱٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است. با رشد اقتصادی چین، پکن به یکی از مراکز کسب و کار تبدیل شده و در مقابل آن نیز فرودگاه بین‌المللی پکن همچنان رشد خواهد کرد و به ارائه خدمات سطح بالا در سطح فرودگاه‌های جهان خواهد رسید.

فرودگاه بین‌المللی دبی | Dubai International

فرودگاه بین‌المللی دبی طی چند سال اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته و تنها در سال گذشته ۵٫۵ درصد رشد در تعداد مسافران خود داشته است به طوری که توانسته فرودگاه توکیو را در سال‌های اخیر پشت سر گذاشته و به عنوان سومین فرودگاه بزرگ و شلوغ در جهان باشد. تعداد ۹۰ شرکت هواپیمایی به عنوان شرکای تجاری فرودگاه دبی پروازهای خود را به ۲۴۰ مقصد در ۶ قاره از جهان از این نقطه انجام می‌دهند. این فرودگاه به عنوان رتبه نخست بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا از لحاظ مسافری به مدت چهار سال بوده و همچنین فرودگاه شماره دو از نظر حمل‌ونقل بین‌المللی کالا می‌باشد. این فرودگاه همچنین یکی از سریعترین فرودگاه‌های جهان بوده و در هر چهار سال متوالی تعداد مسافران آن رو به افزایش می‌باشد. با توجه به تعداد رو به افزایش آن جای تعجب نیست که تا سال ۲۰۲۰ تعداد مسافران آن به طور سالانه به بیش از ۱۰۴ میلیون رسیده و بتواند فرودگاه آتلانتا را پشت سر بگذارد. با این حال برای رسیدن به چنین هدفی فرودگاه دبی نیاز دارد تا تعداد باندهای فرود خود را افزایش دهد. مجموعه بین‌المللی فروشگاه‌های دبی، بزرگترین و شلوغ‌ترین خرده فروشی در سال ۲۰۱۴ در جهان شد.

فرودگاه بین‌المللی توکیو | Tokyo International

فرودگاه بین‌المللی توکیو که به عنوان فرودگاه هاندا نیز شناخته می‌شود عنوان چهارمین فرودگاه بزرگ و شلوغ جهان را برای خود دارد. در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۸۵ هزار نفر از این فرودگاه عبور کرده‌اند و همچنان در حال رشد و پیشرفت بوده و به آن افزوده خواهد شد. فرودگاه بین‌المللی توکیو بیشتر برای ترافیک هوایی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال مقامات حمل‌ونقل ژاپن اخیرا یک پایانه بین‌المللی که تعداد مسافران را به شدت افزایش خواهد داد افتتاح کرده‌اند. امروزه فرودگاه هاندا قادر به حمل بیش از ۹۰ میلیون مسافر در سال است. با این حال این تعداد قطعا رشد خواهد کرد زیرا این فرودگاه هنوز هم با قرارداد هایی در حال گسترش است. این فرودگاه مرکز هواپیمایی ژاپن و همچنین نیپون ایرویز (Nippon Airways) و تعداد زیادی از هواپیمایی‌های ارزان نرخ می‌باشد. فرودگاه بین‌المللی توکیو در سطح بالایی قرار داشته و به طور وسیعی به عنوان یکی از دقیق‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا شناخته شده است.

فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس | Los Angeles International

فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس در رتبه پنجم شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا قرار می‌گیرد. این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ در ایالات متحده هم هست و تنها فرودگاه در جهان است که هر سه ایرلاین مهم و مشهور امریکا (امریکن، دلتا و یونایتد) از آن به عنوان قطب فعالیت هایشان استفاده می‌کنند. علاوه بر این، فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس به عنوان فرودگاه قطب آلاسکا ایرلاینز، ویرجین امریکا و اطلس ایر فعالیت می‌کند. در ماه مه ۲۰۱۷ فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس نخستین پایانه خصوصی ایالات متحده در فاصله دوری از هیاهو و شلوغی فرودگاه ساخته شد تا از دسترس پاپاراتزی‌ها و خبرنگاران دور باشد.

همان طور که می‌دانید لس آنجلس و هالیوود بهشتی برای بازیگران، افراد مشهور و دست اندرکاران صنعت فیلمسازی است و مسلما افراد مشهور زیادی به لس آنجلس رفت و آمد می‌کنند. به همین دلیل این پایانه خصوصی می‌تواند محلی امن و به دور از هیاهو برای استفاده افراد مشهور و سلبریتی‌ها باشد. البته افراد مشهور برای استفاده از این فرودگاه و اشتراک سالانه ۷۵۰۰ دلار بپردازند و برای هر پرواز داخلی مبلغ ۲۷۰۰ دلار و برای هر پرواز خارجی و بین‌المللی مبلغ ۳۰۰۰ دلار پرداخت کنند.

فرودگاه بین‌المللی شیکاگو | Chicago o`Hara

فرودگاه بین‌المللی اوهار، واقع در شمال غربی شیکاگو، سومین فرودگاه بزرگ ایالات متحده است. در سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۸۰ میلیون مسافر در این فرودگاه بودند و به لحاظ شلوغ‌ترین فرودگاه دنیا به عنوان فرودگاه ششم می‌باشد. در واقع این فرودگاه تا سال ۱۹۹۸، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان بود. اوهار یک شریک استراتژی بسیار مهم برای چندین شرکت بزرگ در ایالات متحده است. این فرودگاه بزرگترین مرکز هواپیمایی ایالات متحده هم در مورد مسافران سالانه و هم پروازهای روزانه است. فرودگاه بین‌المللی اوهار دومین مرکز بزرگ هواپیمایی امریکایی است و نقش بزرگی در کسب و کار خود در غرب میانه دارد.

در سال ۲۰۱۷، این فرودگاه به عنوان بزرگترین قطب در ایالات متحده امریکا (و چهارم بزرگترین در جهان) رتبه‌بندی شد. این به این معنی است که اوهار دارای بیشترین تعداد ممکن ارتباط بین پروازهای ورودی و خروجی در هر پنجره شش ساعته است. فرودگاه بین‌المللی اوهار همواره یکی از بهترین فرودگاه‌های ایالات متحده بوده است و جایزه‌های متعددی از نظر مسافران ایالات متحده به‌دست آورده است. اوهار با شهرت عالی و خدمات بی‌عیب و نقص خود، یکی از شناخته شده‌ترین برند‌ها در کسب و کار خطوط هوایی است و همچنان رشد می‌کند و بر شهرت خود می‌افزاید.

منبع‌: www.wanderwisdom.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها