|
کدخبر: 37873

تسهیلاتی که دولت داد و حالا پس می‌گیرد! + سند

به تازگی تسهیلاتی که بهمن ۹۵ در راستای بخشودگی برای صنعتگران در نظر گرفته شده بود لغو شده و این نشان از بی‌ثباتی قوانین کشوری دارد.

به گزارش گسترش‌نیوز: صنعت روزهای سختی را می‌‌گذراند. مشکلات و مسائل سیاسی و اقتصادی تولید را سرگردان کرده است. محمد نصیری یکی از فعالان صنعت قطعه گفت: مشکلات امروز تولید بیشتر داخلی و این هم مربوط به قوانین دست‌وپاگیر کشور است. نرخ ارز شناور بوده و از نظر روانی اعتمادی به قیمت‌های وجود ندارد.

وی افزود: زمان زیادی باید در نوبت بود تا ارز مورد نیاز اختصاص داده شود. برای دریافت چندین بار صنعتگر باید مراجعه کند که تسهیلات پرداخت شود. گاهی هم پرداخت نمی‌شود و باید از نقدینگی و سرمایه خود استفاده کند. ضمن آنکه تولیدکننده محصولش را مدت‌دار به فروش می‌رساند.

او به بی‌تعهدی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بحث نقدینگی مشکلات بسیاری برای صنعت به وجود آورده و بانک‌ها همکاری نمی‌کنند. در واقع با ابلاغ بخش‌نامه‌ها آن را اجرا نکرده و تولیدکننده را سرگردان می‌کنند.

پس گرفتن تسهیلات بخشودگی

همچنین به تازگی تسهیلاتی که در راستای بخشودگی برای صنعتگران در نظر گرفته شده بود لغو شده و این نشان از بی‌ثباتی قوانین کشوری دارد. نصیری به بخشنامه بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه آمده «پیرو ابلاغیه ۲۱ بهمن ۹۵ درباره اجرای بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال افراد زندانی شده و یا افرادی که حکم جلب برای‌شان صادر شده است به استحضار می‌رساند بر اساس مصوبه کمیسیون اعتباری هفتم شهریور ۹۷ به منظور شفافیت موضوع و عدم ایجاد هرگونه ابهام درباره مشمولان ابلاغیه فوق‌الذکر بند ۴ از یازدهمین صورت جلسه کمیسیون اعتباری مورخ ششم خرداد ۹۷ اصلاح و صرفا اولویت بخشش سود تسهیلات به افرادی که حکم محکومیت آنها به دلیل عدم بازپرداخت اقساط قطعی گردیده و زندانی شده‌اند قابل اقدام است».

etebarat01.jpg

ارسال نظر