|
کدخبر: 37827

نگاهی به ویژگی‌های خاص پژو E-legend

خودران ترکیبی از گذشته و آینده

پژو در ۱۲۰امین نمایشگاه خودرو پاریس از محصولی خاص و با چهره‌ای متفاوت رونمایی کرد. این محصول کانسپت E-Legend نام دارد که ویژگی‌های منحصر به فردی در آن به کار رفته و در این نوشتار قصد داریم به آن بپردازیم.

گسترش نیوز: مدت‌ها است که خودروهای خودران و برقی مختلفی در نمایشگاه‌ها رونمایی می‌شود اما نکته مهم در مورد این خودروها ظاهر آن‌ها است. اکثر چنین خودروهایی از طراحی‌های عجیب و به خصوص مربعی یا تخم‌مرغی شکل بهره می‌برند، موردی که ممکن است برای مخاطبان جذاب نباشد. حال پژو از محصولی رونمایی کرده است که طراحی متفاوتی نسبت به سایر برندها دارد. پژو در طراحی این خودرو از مدل ۵۰۴ کوپه که در سال ۱۹۶۹ به تولید رسید الهام گرفته است. این خودرو را می‌توان از لحاظ ابعادی نزدیک به ب‌ام‌و M4 دانست چرا که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۶۴، ۱۹۳و ۱۳۵سانتی‌متر است.

elegend3.jpg

elegend4.jpg

کابین

با ورود به کابین این خودرو متوجه می‌شوید که همانند طراحی خارجی، تلفیقی از طراحی‌های قدیمی و جدید به کار برده شده است. نکته جالب استفاده از صندلی‌های با طرح قدیمی و رنگ آبی است، همانطور که در خودروهای دهه ۶۰ از این نوع صندلی‌ها استفاده می‌شد. طراحی و ساخت صندلی‌ها توسط شرکت طراحی معروف فرانسوی با نام Hervet انجام شده و در بخش‌های مختلف کابین از چوب پالادو استفاده شده است. یک سیستم خوشبوکننده هوا در داخل کابین این خودرو قرار گرفته است که دو رایحه مختلف آن از شرکت عطرساز معروف به نام EX-Nihilo بر گرفته شده است.

elegend5.jpg

elegend2.jpg

مشخصات فنی

با توجه به این که خودرو مورد نظر از نوع خودران است، غربیلک فرمان طراحی خاصی دارد و در حالت رانندگی خودکار دو نوع رانندگی مختلف توسط راننده قابل انتخاب است. یکی از این حالت‌ها soft و دیگری dynamic است که مورد دوم رانندگی خودران سریع‌تر و هیجان‌انگیز تری را ارائه می‌دهد. دو حالت رانندگی معمول نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که legend و boost‌ نام دارند. این امکان وجود دارد که با استفاده از صفحه نمایش بزرگ و منحنی این خودرو از سرگرمی‌هایی نظیر بازی کردن، تماشای فیلم و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی در حین رانندگی خودکار لذت ببرید.

این خودرو از سیستم AWD بهره می‌برد و پیشرانه الکتریکی آن توانایی تولید حداکثر توان ۴۶۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۸۰۰نیوتن.متر را ارائه می‌دهد. طبق گفته پژو این خودرو توانایی طی کردن مسافتی در حدود ۶۰۰کیلومتر را با یک بار شارژ کردن دارد. لازم به ذکر است که شارژ شدن باتری این خودرو از حالت خالی تا رسیدن به ۸۰ درصد تنها در مدت زمان ۲۵ دقیقه انجام می‌شود. شتاب گیری ای لجند برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون در حدود ۴ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت آن بر روی ۲۲۰کیلومتر بر ساعت قفل شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها