|
کدخبر: 37769

امن‌ترین هواپیماهای مسافربری جهان + تصاویر

امن‌ترین هواپیماهای مسافربری جهان را می‌شناسید؟

گسترش‌نیوز : لیستی که در زیر برای شما آماده کرده ایم، توسط یکی از شرکت‌های مشهور مشاوره ی بیمه در لندن تهیه شده است و در آن، هواپیماها بر اساس تعاد پروازهای منجر به سقوط در هر ساعت با هم مقایسه شدند. با ما همراه باشید:

۱- بویینگ ۷۳۷ ( Boeing ۷۳۷ CFMI )

تعداد سقوط در ۴۸۳۶۹۰۰ ساعت پرواز: ۱ بار

سال ساخت: ۱۹۸۴-۲۰۰۰

شرکت مشهور بویینگ، سازنده ی هواپیمای بویینگ ۷۳۷ است و تا حالا ۱۹۸۸ عدد از آن تولید کرده است که همه ی آنها هم درحال‌حاضر بهره‌برداری شده‌اند و CFMI، همان مدل موتور هواپیما است. آخرین باری که هواپیمای بویینگ ۷۳۷ سقوط کرد، در آگوست سال ۲۰۰۸ بود که باعث کشته شدن ۸۸ نفر در آن حادثه شد.

۲- بویینگ ۷۵۷ ( Boeing ۷۵۷)

تعداد سقوط در ۱۳۷۴۴۴۰۰ ساعت پرواز: ۱ بار

سال ساخت: ۱۹۸۲-۲۰۰۵

هواپیمای بویینگ ۷۵۷، توسط شرکت بویینگ برای جایگذاری با بویینگ ۷۲۷ ساخته شد و هنوز هم توسط تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی امریکا و خیلی دیگر از کشورهای خارجی مورد استفاده است. این مدل از نخستین روز تولید تا حالا، فقط ۵ سقوط داشته است و باعث گرفتن جان ۴۶۳ مسافر شده است.

۳- ایرباس ای۳۲۰ ( Airbus A ۳۲۰)

تعداد سقوط در ۱۴۰۵۰۲۰۰ ساعت پرواز: ۱ بار

سال ساخت: ۱۹۸۸ تا به حال

هواپیمای ایرباس‌ای ۳۲۰ و نسل‌های تغییر داده شده ی آن یعنی A۳۱۸، A۳۱۹ و A۳۲۱، هم در بین شرکت‌های هواپیمایی اقتصادی و هم شرکت‌های سنتی، محبوبیت زیادی دارند. درحال‌حاضر حدود ۳۶۰۰مدل از این هواپیما در حال استفاده است و در طول ۲۰ سال فقط پرواز فقط ۸ سانحه برای آن اتفاق افتاده است و بطور کلی، ۵۹۷ مسافر جان خود را از دست داده‌اند.

۴- بویینگ ۷۶۷ ( Boeing ۷۶۷)

تعداد سقوط در ۱۴۸۹۵۱۰۰ ساعت پرواز: ۱ بار

سال ساخت: ۱۹۸۲ تا حال

بویینگ مدل ۷۶۷، یکی از مشهورترین مدل‌های هواپیماهای مسافت دور در شرکت‌های هواپیمایی امریکایی و اروپایی است. در طول ۲۰ سال، فقط ۳ حادثه برای این مدل هواپیما اتفاق افتاده است که باعث گرفتن جان ۵۳۶ مسافر شده است. علاوه بر این، ۱۵۷ نفر دیگر هم در حادثه ی تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ در این هواپیما جانشان را از دست دادند. آخرین حادثه ی این هواپیما در آوریل سال ۲۰۰۲ رخ داد که طی آن، ۱۲۸ نفر کشته شدند.

۵- بویینگ ۷۳۷ ان جی ( Boeing ۷۳۷ NG )

تعداد سقوط در ۱۶۰۴۷۹۰۰ ساعت پرواز: ۱ بار

سال ساخت: ۱۹۸۲ تا حال

بویینگ ۷۳۷ نسل جدید مطمئنا هم بهتر و امن تر از نسل‌های قبلی است. در تمام دوران بهره‌برداری اش، فقط ۳ حادثه برای آن پیش آمده است که باعث کشته شدن ۲۷۷ نفر شده است. آخرین اتفاق در فوریه سال ۲۰۰۹ ابود که باعث کشته شدن ۴ نفر از خدمه و ۵ مسافر آن شد.

منبع‌: travelvivi.com

ارسال نظر