|
کدخبر: 37427

مخفف‌های خودروسازان را بشناسید(۱)

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی از مخفف‌هایی استفاده می‌کنند که این نوع مخفف‌ها هر کدام برای موارد خاصی استفاده می‌شود. در این نوشتار قصد داریم به معرفی و توضیح در مورد مخفف‌های استفاده شده توسط خودروسازان مشهور بپردازیم.

گسترش نیوز: معمولا مخفف‌هایی که توسط خودروسازان استفاده می‌شود ترکیبی از دو یا سه حرف است که بعد از نام مدل خودرو می‌آیند. هر چند که نام برخی از مدل خودروها نیز ترکیبی از چند حرف است که در این مورد ممکن است باعث سردرگمی خریداران و علاقه مندان به خودرو شود. در ادامه به معانی هر یک از مخفف‌هایی که توسط شرکت‌های خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌پردازیم.

آکورا

acura12.png شرکت آکورا از جمله برندهای زیر مجموعه نیسان محسوب می‌شود که به ساخت خودروهای لوکس و به خصوص اسپرت می‌پردازد. نام محصولات این برند به صورت ترکیبی از حروف است و در مورد مسائل فنی نیز چند مورد مخفف توسط آکورا استفاده می‌شود که عبارت‌اند از:

NSX: New،Sport،Experimental

SH-AWD: Super Handling All Wheel Drive

این نام به سیستم انتقال توان پیشرانه به تمامی چرخ‌ها مربوط می‌شود که به صورت اتوماتیک نحوه انتقال توان به محورها را تنظیم می‌کند.

آلفارومئو

alfaromeo12.png

شرکت آلفارومئو از جمله برندهای مشهور خودروسازی ایتالیایی است که در ساخت خودروهای اسپرت بسیار مشهور است. این خودروساز در محصولات جدید خود و در کنار سردنده از حروف DNA استفاده می‌کند. این سه حرف به ترتیب مربوط به کلمات Dynamic، Natural و All Weather است و راننده می‌تواند یکی از این حالت‌ها را برای رانندگی انتخاب کند.

ب‌ام‌و

bmw12.png

نام این خودروساز آلمانی از ترکیب سه حرف تشکیل شده است که مخفف Bayerische Motoren Werke است و می‌توان آن را شرکت سازنده موتور باواریایی ترجمه کرد. این خودروساز از مخفف‌های مختلفی استفاده می‌کند که عبارت‌اند از:

M: Motorsport

این مخفف در کنار نام مدل‌های اسپرت این برند قرار می‌گیرد که غییرات مختلفی در پیشرانه و ظاهر این نوع محصولات ب‌ام‌و وجود دارد.

sDrive: Two wheel Drive

xDrive: ALL Wheel Drive

داج

dodge12.png خودروساز امریکایی داج در محصولات خود از سه مخفف مهم تا کنون استفاده کرده است. در این میان می‌توان به R/T اشاره کرد که در حقیقت مخفف Road/Track است و پس از آن مخفف SRT نیز استفاده شد که مخفف Street & Racing Technology است. این مخفف نشان‌دهنده توان بیشتر و ترکیبی از فناوری‌های مختلف در این زمینه است. در نهایت نیز در برخی موارد از عدد ۳۹۲ استفاده شده است که به اینچ مکعب حجم پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر استفاده شده در خودروهای این برند مربوط می‌شود.

دی‌اس

ds12.png برند لوکس زیرمجموعه شرکت خودروسازی سیتروین دی اس نام دارد که به شدت بر روی ساخت خودروهای خاص و لوکس و با چهره‌ای متفاوت و همسو با مد روز تمرکز دارد. ترکیب دو حرف D و S را می‌توان مخفف Different Spirit و Distinctive Series دانست که به ترتیب معانی روح متفاوت و سری‌های ممتاز را می‌دهد.

فراری

ferrari12.png فراری معروف‌ترین مخفف خود را از خودروهای فرمول یک به ارث برده است و این مخفف را امروزه در برخی از خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت خود استفاده می‌کند. این مخفف Kers نام دارد که در حقیقت ترکیب کلمات Kinetic Energy Recovery System است و به سیستم بازیابی انرژی مربوط می‌شود. علاوه بر این مخفف از حروف T و M نیز استفاده می‌شود که به سیستم توربوشارژ و خودروهای تقویت شده این برند مربوط می‌شود.

فورد

ford12-1.png اکثر خودروهای ساخته شده توسط شرکت فورد به مخفف‌هایی نیز پس از نام مدل مزین شده‌اند. این نوع مخفف‌ها عموما به میزان توان پیشرانه و خودروهای اسپرت این برند مربوط می‌شود.

SHO: Super High Output

SVT: Special Vehicle Team

ST: Sport Technologies

RS: Rally Sport

هوندا

honda12.png خودروساز ژاپنی هوندا به شدت از دو مخفف استفاده می‌کند که این دو مخفف را می‌توانید معمولا روی مدل سیویک این برند مشاهده کنید. این دو مخفف که در ادامه به آنها اشاره می‌شود همانند بیشتر خودروسازان مربوط به توان و گشتاور زیاد است.

Si: Sport Injected

Type R: Racing

اینفینیتی

infinity12.png در سال ۲۰۱۰ کمپانی اینفینیتی که از زیرمجوعه‌های لوکس و اسپرت نیسان محصوب می‌شود، مخفف IPL را به مدل G۳۷ استفاده کرد که این خودرو ۳۴۸ اسب بخار توان داشت و پس از آن نیز برای خودروهای اسپرت و پر قدرت این برند از این مخفف استفاده شد. در همان زمان خط تولید محصولات چهار چرخ متحرک اینفینیتی نیز راه‌اندازی شد و در این زمینه نیز اینفینیتی مخفف x را برای محصولات خود به کار برد.

X: All-Wheel Drive

IPL: Infiniti Performance Line

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها