|
کدخبر: 37163

راهنمای خرید لوازم و قطعات خودرو(۶)

برای تودوزی خودرو به این نکات توجه کنید + قیمت

تودوزی خودرو به خصوص برای خودروهای داخلی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در هنگام مراجعه به مراکزی که این نوع فعالیت‌ها را انجام می‌دهند که باید به نکات مختلفی توجه کرد که در این گزارش آورده شده است.

گسترش نیوز: با توجه به این که بیشتر خودروهای داخلی، طراحی نسبتا ضعیفی در بخش کابین دارند، به همین دلیل بسیاری از خریداران این نوع خودروها به سمت مغازه‌های تزئیناتی می‌روند. علاوه بر این مورد خودروهای خارجی نیز بعد از مدتی، دچار پوسیدگی در بخش‌های مختلف از جمله فرمان و رودری‌ها می‌شوند به همین دلیل صاحبان این خودروها نیز مجبور به مراجعه به مغازه‌های ترمیم یا تعویض تودوزی هستند. در این گزارش به مهم‌ترین مواردی که در مغازه‌های تزئیناتی بر روی آنها مانور داده می‌شود اشاره کرده‌ایم.

toodoozi1.jpg

روکش صندلی

یکی از مهم‌ترین مواردی که به عنوان نخستین گزینه به ذهن صاحبان خودرو، خطور می‌کند، تعویض روکش صندلی‌ها است چرا که این کار فواید مختلفی دارد. فارغ از این که روکش صندلی چرمی یا پارچه‌ای باشد، تعویض روکش صندلی باعث جلوگیری از خراب شدن روکش اصلی خودرو می‌شود ضمن این که با انتخاب یک روکش زیبا می‌توان جذابیت خودرو را افزایش داد. درحال‌حاضر قیمت روکش صندلی بر حسب نوع خودرو، جنس روکش و بسیاری از موارد دیگر متفاوت است. اگر بخواهید روکش صندلی خودرویتان را عوض کنید در ارزان‌ترین حالت ممکن قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار تومان داده می‌شود و این قیمت تا حدود ۸۰۰ هزار تومان نیز ادامه خواهد داشت. به طور کلی در هنگام خرید روکش و سایر موارد پیشنهاد می‌شود تا حد امکان با صاحب مغازه چانه بزنید ضمن این که صاحبان مغازه‌ها در برخی موارد بر اساس نوع و قیمت خودرویتان قیمت‌ها را تا حد امکان بالا ذکر می‌کنند.

روکش فرمان

روکش فرمان می‌تواند قابلیت‌های متفاوتی داشته باشد و به همین دلیل است که بسیاری از خریداران به سرعت به سمت خرید این نوع روکش‌ها می‌روند. از جمله موارد مهم می‌توان به محافظت از چرم یا رنگ فرمان اشاره کرد. به طور کلی در خودروهای داخلی، عموما خریداران برای دادن چهره‌ای جذاب‌تر به خودرویشان به سراغ چنین روکش‌هایی می‌روند و این نوع روکش‌ها به دو دسته نیز تقسیم می‌شوند. دسته اول روکش‌هایی است که صاحب مغازه بر روی فرمان و در مقابل چشمان شما می‌دوزد و دسته دوم مربوط‌ به حالتی است که یک غربیلک فرمان چرم‌دوزی شده به طور کامل به مشتری تحویل داده می‌شود. در چنین حالتی برای این که قیمت تمام شده برایتان کاهش یابد بهتر است غربیلک فرمان خود را به همان صاحب مغازه دهید چرا که آنها غربیلک شما را خریداری می‌کنند. روکش‌هایی نیز وجود دارد که به صورت دست‌دوز نیستند و برای عموم خودروها استفاده می‌شود. در مورد خودروهای وارداتی نیز این نوع خودروها عموما از روکش چرم برای فرمان استفاده می‌کنند اما پس از مدتی این نوع روکش‌ها فرسوده می‌شوند و در نهایت مغازه‌هایی وجود دارند که غربیلک فرمان را تحویل می‌گیرند و روکش‌ آنها را ترمیم یا تعویض می‌کنند. روکش فرمان دوخت سوزنی از حدود ۵۰ هزار تومان با نصب شروع می‌شود و قیمت آن در گران‌ترین حالت به رقم ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

toodoozi4.jpg

تودوزی رودری و سردنده

در برخی موارد اگر به شدت علاقه‌مند به تغییرات در خودرو باشید این امکان وجود دارد که تودوزی رودری‌ها و سردنده نیز تعویض شود. علاوه بر موارد ذکر شده این امکان وجود دارد که قاب پشت آمپر و حتی داشبورد نیز به طور کلی تغییر کند و تو دوزی نیز بر روی آنها انجام گیرد. قیمت این موارد بسیار متفاوت است و هر شرکتی قیمت‌های متفاوتی می‌دهد. این قیمت‌ها از ۳۰۰ الی ۴۰۰ تومان شروع می‌شود و بر حسب نوع کاری که بر روی خودرور انجام می‌شود مبلغ بیشتری نیز ممکن است دریافت شود.

toodoozi2.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها