|
کدخبر: 36916

برترین تاکسی‌های اینترنتی را بشناسید + تصاویر

تاکسی‌های اینترنتی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و در کشور ایران نیز استفاده از این نوع تاکسی‌ها بسیار رایج شده است. به همین بهانه در این نوشتار قصد داریم به معرفی برترین تاکسی‌های اینترنتی در دنیا بپردازیم.

گسترش نیوز: امروزه با توجه به این که هزینه‌های رفت و آمد به مسیرهای مختلف در دنیا از طریق تاکسی‌های معمول زیاد شده است، بسیاری از افراد به سمت استفاده از تاکسی‌های اینترنتی رفته‌اند. یکی دیگر از دلایل استفاده از این نوع تاکسی‌ها نیز می‌تواند شلوغ بودن و دسترسی دشوار به وسایل نقلیه عمومی باشد. درحال‌حاضر یکی از مشهورترین تاکسی‌های اینترنتی اوبر است که به عنوان بزرگترین استارتاپ در این زمینه شناخته می‌شود. علاوه بر این شرکت، امروزه بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند و به غول‌های بزرگی تبدیل شده‌اند. در ادامه به معرفی ۵ شرکت برتر و ویژگی‌های آنها خواهیم پرداخت.

internettaxi.jpg

۱- اوبر (Uber) این شرکت به دلایل مختلفی این ارزش را داشته است که در جایگاه اول لیست برترین تاکسی‌های اینترنتی قرار بگیرد. راز موفقیت این شرکت در ارائه خدمات بسیار با کیفیت به مشتریان خود است. در این زمینه می‌توان به سرعت بالا در یافتن خودرو مورد نظر شما اشاره کرد بدین صورت که در کسری از دقیقه با توجه به تعداد بالای اعضا این شرکت تاکسی براثی مقصد شما یافت می‌شود. از جمله دیگر موارد مهم در رابطه با اوبر می‌توان به اعلام وضعیت به دوستان در رابطه با طمان رسیدن به مقصد، پرداخت هزینه‌ها به صورت کاملا ایمن و اعلام قیمت تخمینی قبل از حرکت اشاره کرد.

uber1.png

۲- ایزی (Easy) ایزی تاکسی نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مشهور اینترنتی است که از با استفاده از سیستم GPS تقویت شده، کم ترافیک‌ترین مسیر را انتخاب می‌کند. این اپلیکیشن چندین مسیر مختلف را به فرد مورد نظر نشان می‌دهد و با توجه به قیمت و ترافیک امکان انتخاب داده می‌شود. یکی از مزایای ایزی، دقت بسیار بالا در انتخاب رانندگان است چرا که بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش تعداد خدمات دهندگان و مشتریان خود هر نوع راننده‌ای را استخدام می‌کنند. در نتیجه ممکن است رفتار بسیاری از رانندگان مناسب نباشد و مسافران با آنها به مشکل بر بخورند. آماری که در مورد این اپلیکیشن وجود دارد این است که بیش از ۲۰ میلیون نفر در ۴۲۰ شهر و در ۳۰ کشور مختلف از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

easy1.png

۳- گرب (Grab) این اپلیکیشن یکی از مدرن‌ترین و به روزترین موردهایی است که در آسیای جنوب شرقی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار خودروها را به سه کلاس مختلف بر حسب میزان راحتی و توان تقسیم کرده است. تاکسی‌های معمول و اقتصادی، لیموزین‌ها و شاسی بلندها سه دسته‌ای هستند که در این نرم‌افزار امکان انتخاب آنها برای سفر وجود دارد.

grab1.png

۴- لیفت (Lyft) یکی از مشکلاتی که در مورد تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد این است که امکان پیدا کردن آنها سخت است در نتیجه باید از روی رنگ خودرو یا شماره پلاک‌ آنها را تشخیص دهید. تاکسی‌های لیفت، به یک کاپوت صورتی رنگ با علامت سبیل مزین شده‌اند بنابراین به سرعت می‌توانید آنها را پیدا کنید. از جمله مواردی که باعث فراگیر شدن این تاکسی اینترنتی شده است می‌توان به هزینه بسیار پایین آن نسبت به سایر خدمات‌دهندگان از جمله اوبر اشاره کرد.

lyft1.png

۵- تاکسی بیت (Taxi Beat) اپلیکیشن تاکسی بیت از جمله اپلیکیشن‌هایی است که تمرکز زیادی را بر روی مقصد کاربران گذاشته است و سعی بر این دارد که همه کاربران به مقصدهای مورد نظر خود برسند. این اپلیکیشن تمام قابلیت‌های سایر شرکت‌ها را دارد و تنها نقطه ضعف آن امکان استفاده تنها در پاریس، ریو و چند کشور دیگر است در کشورهایی نظیر امریکا یا روسیه همچنان امکان استفاده از آن وجود ندارد.

taxibeat1.png

ارسال نظر