|
کدخبر: 36512

مترو اهواز تعطیل شد؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی معتقد است با وضعیت فعلی اختصاص بودجه، تا اطلاع ثانوی نباید منتظر بهره‌برداری از مترو اهواز باشیم.

علی ساری با اشاره به مشکلات مالی بسیار زیاد مترو اهواز به گسترش‌نیوز گفت: براساس قانون تامین نیمی از هزینه‌های مترو کلانشهرها برعهده وزارت کشور و نیم دیگر برعهده شهرداری‌هاست اما شهرداری اهواز مانند سایر کلانشهرها، از قدرت مالی بالایی برخوردار نیست و آنقدر چالش و گرفتاری دارد که توانی برای تامین هزینه‌های ساخت مترو ندارد.

metroteh.jpg

وی توضیح داد: شهرداری اهواز از سازمان‌های دیگر از جمله وزارت نفت مطالباتی دارد که وصول نشده و این مطالبات در عمل تاثیر نامطلوب خود را بر مترو و سایر پروژه‌های کلان گذاشته است. ساری تاکید کرد: حل مشکلات مترو نیازمند همکاری استاندار و وزارت کشور است اما استانداری همکاری خوبی در این زمینه ندارد و پیگیری‌های ما از وزارت کشور نیز بی‌نتیجه مانده است. البته مشکلات این پروژه را هم در کمیسیون اجتماعی و هم در کمیسیون عمران مطرح کرده‌ام و از طریق مجلس در حال پیگیری هستم. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: مترو اهواز جزو نخستین پروژه‌های مترویی کلانشهرهاست که کلنگ‌زنی شد اما با گذشت بیش از یک دهه همچنان بی‌سرانجام مانده است.

ali-sari.jpg او با تاکید بر اینکه پروژه فعلا متوقف است، گفت: با بودجه اندکی که از سوی وزارت کشور به این پروژه تزریق شد، پیشرفت خاصی ایجاد نشده و اکنون هم گرچه نیروهای پیمانکار در پروژه حضور دارند اما در عمل کاری انجام نمی‌شود. درواقع مواد اولیه و پولی وجود ندارد که کاری انجام شود و کارگرانی که در پروژه حضور دارند نیز نقش نگهبان را دارند و حقوقی هم دریافت نمی‌کنند و مطالباتی از پیمانکار دارند. طرح مترو یا قطار شهری اهواز در سال ۸۰ تصویب شد و کلنگ این پروژه حدود ۵ سال بعد به زمین خورد. براساس آماری که مسئولان ارائه می‌دهند، این پروژه در ۱۲ سال گذشته بیشتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نداشته، این درحالی است که بر اساس مصوبه شورای‌عالی ترافیک، قرار بود فاز نخست این پروژه به‌عنوان یکی از دو خط مصوب تا سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری برسد و ۱۴ هزار مسافر را در هر ساعت در شهر جابه‌جا کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها