|
کدخبر: 35480

مسائل پشت‌پرده ورود «ب‌ام‌و i۳‌» به ایران چه بود؟ + جزئیات

هفته گذشته و دنبال انتشار تصویری از «ب‌ام‌و i۳» بر روی خودروبر در خاک ایران، شایعات زیادی در زمینه حضور این خودرو الکتریکی در خاک ایران توسط شرکت تسلا موتور قشم مطرح شد. بخشی از این شایعات در زمینه نرخ این خودرو بود و بخشی دیگر به ورود یک خودرو در دوران ممنوعیت واردات خودرو. در این زمینه با یکی از مدیران شرکت تسلا موتور قشم به گفت‌وگو نشستیم.

گسترش نیوز: وی در آغاز تاکید کرد هدف از ورود این خودرو به هیچ عنوان شماره‌گذاری و عرضه آن نیست. این مدیر تسلا موتور قشم در زمینه ورود ب ام و i۳ گفت: "هدف ما از وارد کردن این خودرو به کشور به هیچ عنوان بحث فروش نبود. این خودرو صرفا در راستای آشنایی مدیران و کارشناسان وزارت صمت و اداره استاندارد و طی مراحل استانداردسازی و هومولوگیشن وارد کشور شده است. مانند تمامی خودروهایی که به‌صورت موقت وارد کشور می‌شوند این دو دستگاه خودرو هم با ارائه تضمین‌های لازم وارد کشور شده‌اند و پس از طی دوره مشخص از کشور خارج خواهند شد."

bmwi3.jpg

وی تاکید کرد: «ما در زمینه واردات خودرو همچون همیشه تابع تصمیمات دولت هستیم و با توجه به اینکه واردات خودرو به کشور هم‌اکنون بسته شده است، ما هم تابع این قانون هستیم. اما این دو دستگاه خودرو به‌صورت موقت وارد کشور شده‌اند و اصلا قرار نیست در ایران بمانند. برای آشنایی کارشناسان اداره استاندارد و وزارت صمت و سازمان محیط‌زیست و سایر ارگان‌های ذیربط با خودروهای برق ب ام و یا باید تعدادی از کارشناسان را به کشور آلمان می‌بردیم و یا خودرو را وارد کشور می‌کردیم. ما راه‌حل دوم را انتخاب کردیم تا تعداد بیشتری از کارشناسان اداره‌های مختلف و حتی عموم مردم بتوانند این خودرو را از نزدیک ببینند. این خودرو با یک‌بار شارژ می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند و شتاب صفر تا صد کیلومترش حدود ۷ ثانیه است. با ورود این خودرو دید عمومی به خودروهای برقی تغییر خواهد کرد.»

وی در زمینه زیرساخت‌های لازم برای چنین خودروهایی گفت: «در درجه اول باید در نظر داشته باشید این خودرو و سایر خودروهای برقی ب ام و با برق شهر و برق خانگی هم شارژ می‌شوند و الزاما عرضه آنها نیازمند زیرساخت خاصی نیست. البته همان‌طور که قبلا هم تاکید کرده‌ایم، تسلا موتور قشم قصد دارد ایستگاه‌های شارژ لازم برای خودروهای برقی را نیز تامین کند. برای این منظور تعامل گسترده‌ای با شهرداری تهران داریم و در حال نهایی کردن جانمایی این ایستگاه‌ها هستیم تا با هزینه تسلا موتور قشم، این ایستگاه‌های شارژ در سطح شهر و حتی بین شهرها و مسیرهای اصلی نصب شود.»

منبع: عصر خودرو

ارسال نظر