|
کدخبر: 34427

خط ۷ مترو افتتاح شد / از مهدیه تا نواب

۶ کیلومتر از خط هفت مترو تهران با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

گسترش نیوز: دراین مراسم محمد حسین مقیمی استاندارتهران، محسن هاشمی رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سیده فاطمه ذوالقدرنماینده مجلس شورای اسلامی وبرخی از مدیران شهرداری حضور داشتند.

metro-khodkoshi.jpg

این ۶ کیلومتر شامل پنج ایستگاه (از ایستگاه تقاطعی مهدیه تا نواب) و سرفاصله ۱۰ دقیقه افتتاح شد.

خرداد ماه سال گذشته و در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف ۲۲ کیلومتر از ۲۷ کیلومتر خط هفت مترو پایتخت با هفت ایستگاه مسافرگیری شامل میدان صنعت، پل نصر، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، میدان محمدیه و شهید محلاتی یا بسیج افتتاح شد.

افتتاح این خط با واکنش‌ها و انتقادات مختلفی از جمله 'افتتاح زودهنگام' و 'نداشتن ایمنی' همراه بود.

با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید کمیته‌ای به منظور بررسی ایمنی خط هفت مترو تشکیل و در نهایت آبان ماه سال گذشته این خط به دلیل نداشتن ایمنی تعطیل شد.

آن زمان محمدعلی نجفی شهردار وقت تهران اعلام کرد تامین ایمنی این خط ۶ ماه زمان نیاز دارد اما مشکلات گمرکی برای ترخیص تجهیزات مترو علت تاخیر در بهره‌برداری از خط اعلام شد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران پیش تر اعلام کرده بود: به دلیل عجله برای افتتاح صوری خط هفت مترو در گذشته، در مرحله تأمین ایمنی مجبور به تخریب و بازسازی مجددبخشی از ریل گذاری‌ها شدیم.

وی بیان کرد: در مرحله بهره‌برداری، تنها کمتر از ۴۰ درصد از خط هفت اجرا شده بود.

پورسیدآقایی تاکید کرد: ۶۰ درصد این پروژه در زمان افتتاح باقیمانده بود که به دلیل نداشتن ایمنی و سیستم سیگنالینگ هر ۵۵ دقیقه یک قطار از خط عبور می‌کرد که به صورت دستوری به ۳۵ دقیقه کاهش پیدا کرده بود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، هواکش، تونل میان ایستگاهی و سیستم اطفای حریق در این خط وجود نداشت.

خط ۷ مترو تهران از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی پایتخت آغاز و پس از طی مسیر شرقی - غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه مولوی، به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه نواب با خط ۲ و در ایستگاه توحید با خط ۴ تقاطع خواهد داشت، سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه یافته و پس از عبور از کنار برج میلاد وارد میدان صنعت در شهرک غرب(قدس) شده و در انتها به میدان بوستان در سعادت آباد می‌رسد».

منبع: ایرنا

ارسال نظر