|
کدخبر: 34136

کمک مالی ۱۵.۷۷ میلیارد دلاری «بی ام‌ و» به ترامپ

شرکت «بی ام‌ و» اعلام کرد که تاکنون برای اقتصاد امریکا ۱۵.۷۷ میلیارد دلار سودآوری داشته است.

گسترش‌نیوز: شرکت «بی ام و» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این شرکت ۱۵.۷۷ میلیارد دلار برای اقتصاد امریکا سودآوری داشته و اعمال تعرفه بر روی واردات خودروهای اروپایی عواقب باورنکردنی بر روی اقتصاد ایالات متحده می‌گذارد.

شرکت بی‌ام او به وزیر تجارت دونالد ترامپ اعلام کرد که وضع مالیات‌های اضافی بر روی خودروهای اروپایی می‌تواند عواقب باورنکردنی بر روی سرمایه‌گذاری و اشتغال در امریکا داشته باشد.

این شرکت خودرو ساز آلمانی اعلام کرد که بی‌ام و ۱۵.۷۷ میلیارد دلار به اقتصاد امریکا کمک کرده و بیش از ۱۲۰ هزار اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به وجود آورده است.

Bmv.jpg

بی ام او به این نکته اشاره کرد که بازبودن اقتصاد امریکا به روی تجارت منجر به راه‌اندازی کارخانه‌ای در کالورینا جنوبی با ظرفیت ۱۰ هزار نفر شد؛ ضمن اینکه این مجموعه ۶.۳ میلیارد دلار به اقتصاد امریکا در سال اضافه می‌کند.

این در حالی است که ترامپ به وزارت بازرگانی خود دستور داده که تحقیقات در مورد وضع تعرفه بر روی خودروهای وارداتی را بر اساس قانون ۲۳ توسعه تجارت انجام دهد. این قانون به رئیس‌جمهوری ایالات متحده این قدرت را می‌دهد که واردات کالا را به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی محدود کند.

همچنین ترامپ، اتحادیه اروپا را تهدید کرده که اگر موانع تجاری بر سر راه امریکا را برندارد، بر روی واردات خودروهای اروپایی ۲۰ درصد تعرفه وضع می‌کند. از طرفی هم با شدت گرفتن جنگ تجاری میان امریکا و اروپا به دنبال اعمال تعرفه بر روی واردات فولاد و آلومنیوم، اتحادیه اروپا هم یکسری از کالاهای امریکایی را از قبیل شلوار لی، موتورسیکلت و... را مشمول افزایش تعرفه کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها