|
کدخبر: 33780

خط ۶مترو ، ۱۰۰۰میلیارد تومان بودجه می‌خواهد!

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر امروز از روند خط شش و هفت مترو بازدید کردند.

گسترش نیوز: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برای بررسی وضعیت خط ۶ و۷ مترو ضمن بازدید از خطوط، از ایستگاه‌های دولت آباد، بعثت، خراسان، میدان شهدا، امام حسین در خط ۶ و ایستگاه‌های میدان صنعت و... در خط ۷ بازدید کردند.

metro-khodkoshi.jpg

در این جلسه که محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و حسینی مکارم معاون مالی شهرداری تهران به همراه مرتضی الویری، حسن رسولی، محمود میرلوحی و بهاره آروین حضور داشتند از خطوط ۶ و ۷ بازدید شد.

علی امام، مدیرعامل مترو با بیان اینکه خط ۶ مترو در مسابقه جهانی تونل‌ها، به عنوان دومین ابرپروژه تونلی جهان شناخته شده است، گفت: امیدواریم در امسال بخش‌هایی از این خط و تا پایان سال آینده کل خط ۶ را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه طول مسیر خط شش ۳۸ کیلومتر با ۳۱ ایستگاه است که از طول آن تا دولت آباد ادامه دارد، گفت: خط ۶ مترو از قطر تهران عبور می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با افتتاح خط ۶ روزانه یک میلیون و ۱۹ هزار سفر با مترو انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا امروز ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای خط ۶ مترو هزینه شده که ۲۵۰۰ میلیارد آن در حوزه ساختمان و تنها ۵۴ میلیارد تومان آن در حوزه تجهیزات بوده است، گفت: آمادگی آن را داریم که در فاز اول ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو از دولت ‌آباد تا میدان امام حسین را با چهار ایستگاه به بهره‌برداری برسانیم.

امام با بیان اینکه ۲۶۰ میلیارد تومان پول لازم داریم که تا آخر شهریور ماه امسال این ۱۰ کیلومتر را وارد مدار کنیم گفت: در صورت تزریق منابع مالی می‌توانیم تا آخر سال آینده کل خط ۶ را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه بانک شهر تأمین‌کننده مالی خط ۶ مترو است، گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل دو پروژه مترو نیاز داریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها