|
کدخبر: 33654

فرودگاه‌های کشور چند مسافر جابجا کردند؟

آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که پروازهای بین‌المللی ایران کاهش یافته است.

گسترش نیوز: آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۸ هزار و ۲۲۸ پرواز در فرودگاه‌های ایران انجام شده که این تعداد نسبت به ماه پیش از آن، ۷ درصد کاهش داشته است. همچنین این آمار نشان می‌دهد سهم پروازهای داخلی از کل پروازها رشد داشته است.

بر اساس آمار منتشرشده توسط گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در مجموع ۳۸ هزار و ۲۲۸ پرواز در فرودگاه‌های ایران انجام شده و ۴ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۵۷۵ مسافر و ۴۲ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۶۲۴ کیلوگرم بار در این فرودگاه‌ها اعزام و پذیرش شده‌اند. این آمار نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۹، ۱۳ و ۱۲ درصد کاهش و نسبت به فروردین به ترتیب ۷، ۸ و ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش در اردیبهشت ماه سال جاری، فرودگاه مهرآباد با ۱۱ هزار و ۵۸۵ پرواز و اعزام و پذیرش ۱ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۷۱۵ مسافر در رتبه اول فرودگاه‌های کشور قرار دارد. بر اساس این آمار منتشرشده، تعداد پرواز و اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۶ و ۱۲ درصد کاهش؛ اما نسبت به فروردین به ترتیب ۲ و ۶ درصد افزایش داشته است. در مجموع ۳۰.۳ درصد کل پروازهای اردیبهشت ماه از فرودگاه مهرآباد انجام شده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نیز با ۵ هزار و ۲۵۵ پرواز و اعزام و پذیرش ۷۶۱ هزار و ۹۲۷ مسافر و با رشد منفی ۱۶ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته در تعداد پروازها و ۱۷ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر در رتبه دوم قرار دارد. همچنین تعداد پروازها و آمار اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه نسبت به فروردین به ترتیب ۶ و ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در مجموع ۱۳.۷ درصد کل پروازهای کشور در این فرودگاه انجام شده است.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز با ۴ هزار و ۲۴ پرواز و اعزام و پذیرش ۵۹۹ هزار و ۸۳۴ مسافر و با رشد منفی ۱۰ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته در تعداد پروازها و ۱۴ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر در رتبه سوم قرار دارد. همچنین تعداد پروازها و آمار اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه نسبت به فروردین به ترتیب ۳۰ و ۳۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. در مجموع ۱۰.۵ درصد کل پروازهای کشور در این فرودگاه انجام شده است.

همچنین بر اساس آمار تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها