|
کدخبر: 33644

معاون انجمن ریلی آلمان در گفت و گو با گسترش:

کوچ شرکت‌های بزرگ آلمانی از ایران/ ضرری دو جانبه

قطع ارتباط شرکت های بزرگ آلمانی به دلیل عدم مواجه با اقدامات تلافی‌جویانه آمریکا؛ ضرری دو طرفه است.

گسترش نیوز: پس از خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های جدید، بسیاری از شرکت های مشهور و مهم آلمانی نظیر زیمنس از ادامه همکاری تجاری با ایران انصراف و دیگر پذیرش سفارش‌های جدید از ایران نیستند. این در حالی است که فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آلمان در ایران پس از امضای توافق هسته‌ای رو به گسترش بود و ایران و آلمان روابط خوبی را از سر گرفته بودند.

آندرس بیکر در گفت و گو با گسترش بیان کرد: از سر گرفتن تحریم ها برای ایران فرصت های این کشور را به حداقل و کار را برای ارتباط ایران با شرکت های معروف و قدرتمند آلمانی سخت تر می کند.

beykerr.jpg

وی ادامه داد: شرکت های بزرگ آلمانی به دلیل اینکه عمده فعالیت و همکاری شان با شرکت های مهم آمریکایی است؛ ترجیح می دهند ارتباطشان را با ایران قطع کنند تا با اقدامات تلافی‌جویانه دولت آمریکا مواجه نشوند.

معاون انجمن ریلی آلمان اظهار کرد: ایرانی ها دوست دارند با شرکت های آلمانی وارد تجارت و همکاری شوند؛ زیرا برند آلمان در ایران خواهان و محبوبیت بسیاری دارد. همچنین ایران بازار خوبی برای ارائه محصولات ماست از این رو ممکن است از بابت خروج آمریکا از برجام و آینده مبهم سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در ایران متضرر ما نیز متضرر شویم.

بیکر در خصوص حضور شرکت های خارجی به خصوص آلمان در نمایشگاه حمل و نقل ریلی امسال بیان کرد: حضور شرکت های خارجی نسبت به سال های قبل در این نمایشگاه کمرنگ تر شده است.

وی افزود: امسال شرکت های بزرگ خارجی از جمله زیمنس در این نمایشگاه حضور نداشتند و فقط شرکت های متوسط و کوچک آلمانی در این جا حاضر شدند. این درحالیست که به دلیل سطح سواد بالای مهندسین ایرانی انجام مذاکرات راحت با ایران بسیار راحت و مفید بود.

بیکر تآکید کرد:‌ در حال حاضر به دلیل تحریم های موجود، بانک ها بزرگ جهان ارتباط خود را با ایران قطع نمودند و فقط بانک تجارتی ایران و اروپا در هامبورگ است که با وجود تهدیدات زیاد باز به کار خود با ایران ادامه داده است.

ارسال نظر