|
کدخبر: 33401

ورود مجلس به کلاهبرداری پروازهای چارتر ایرلاین ها

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رقابت نابرابر پروازهای چارتری برای اعمال قیمت های نجومی به مردم انتقاد کرد و گفت:مجلس ناظر عملکرد ایرلاین ها در تعطیلات پیش رو است.

گسترش نیوز: محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از قیمت های نجومی اعمال شده در بحث بلیت هواپیما، گفت:متاسفانه بحث آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در راستای ایجاد رقابت در ارایه خدمات به مردم مصوب شد که به مسابقه ای برای کسب درآمد بیشتر منجر شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر ملاک افزایش قیمت بلیت هواپیما مناسبت های خاص شده است، افزود: کمیسیون عمران مجلس با ورود به تخلفات ایرلاین ها ۶ ماه به سازمان هواپیمایی برای پایان دادن به این نوع برخوردها زمان داده است.

وی با تاکید بر اینکه ملاک افزایش نرخ ها تنها باید رشد خدمات و بهبود کیفیت آن به مردم باشد، تصریح کرد: متاسفانه اعمال نرخ های خارج از ضابطه بلیت هواپیما منجر به تحت فشار قرار گرفتن مسافران شده است.

REZAEE.jpg

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه محدودیت در تعداد هواپیما و تعداد صندلی ها مشکلات عدیده ای را برای ناوگان هوایی کشور ایجاد کرده است، گفت:با توجه به اینکه تعداد تقاضا برای سفر هوایی روز به روز در حال افزایش است از این رو نظارت بر اعمال قیمت ها باید بیشتر شود.

رضایی با تاکید بر اینکه عدم توازن میان عرضه و تقاضا در حوزه حمل و نقل هوایی نابه سامانی هایی را رقم زده است، گفت:در این میان اعمال سلیقه برخی ایرلاین ها در تعیین نرخ بلیت ها فشارها را بر مردم مضاعف کرده است.

وی با بیان اینکه با اعمال نرخ های گزاف برای بلیت هواپیما مردم قدرت انتخابی نداشته و مجبور به تن دادن به قیمت های نجومی شده اند،افزود:در بلیت های چارتری گاهی نرخ بلیت به حداقل ممکن در رفت و حداکثر ممکن در برگشت می رسد که این کلاهبرداری محض از مسافران است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه قیمت بلیت هواپیما به شدت مورد اعتراض مردم است، تصریح کرد:کمیسیون عمران مجلس برای پاسخگویی به مطالبات مردم و رفع اعتراضات آن ها نشست هایی را با مسئولان مربوطه اعم از وزیر راه و شهرسازی داشته و به طور حتم پیگیری ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظارت مجلس بر عملکرد ایرلاین ها تقویت خواهد شد،گفت:با توجه به آغاز تعطیلات تابستانه در روزهای پیش رو این نظارت ها بیشتر نیز خواهد بود.

منبع:خانه ملت

ارسال نظر