|
کدخبر: 33234

مقصر اصلی گرانی موتورسیکلت کیست؟

عاملین فروش، نرخ موتورسیکلت‌ها را خودشان سر خود افزایش دادند و باعث گرانی شدند.

گسترش‌نیوز: عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت اظهار کرد: با وجود آنکه نرخ قطعات داخلی ساخت موتور بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته و دلار ۳۴۵۰ تومانی و ارز آزاد ۳۷۰۰ تومانی که سال گذشته در اختیار ما قرار می‌گرفت اکنون با نوسانات نرخ ارز از سوی دولت تبدیل به ارز ۴۲۰۰ تومانی شده اما صنعت موتورسیکلت هنوز قیمتی را برای محصولات خود اعلام نکرده چراکه سه ماه شماره‌گذاری متوقف بوده است.

ابوالفضل حجازی اظهار کرد: اگر قیمتی هم اعلام می‌شود از سوی عاملین توزیع است که در انبار‌های خود از سال‌های گذشته موتورسیکلت موجود داشته‌اند و چون موتورسیکلتی از کارخانه‌ها تولید و عرضه نشده است سبب افزایش نرخ در بازار شده است.

او در پاسخ به این سوال که توقف تولید موتورسیکلت تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند عنوان کرد: احتمالا در هفته‌های آتی به دستور وزیر و توافقی که انجام شده است این موضوع حل خواهد شد.

بر اساس مصوبات دولت، موتورسیکلت‌سازان از ابتدای سال ۹۶ اقدام به تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری کردند و به دنبال آن قرار شد از فروردین ۹۷ تولید موتورسیکلت‌های یورو ۴ را در دستور کار قرار دهند اما چون فاصله زمانی اجرای این دو مصوبه کوتاه بود، موتورسازان خواستار فرصتی برای تولید موتورهای یورو ۴ شدند.

منبع: خودروکار

ارسال نظر