|
کدخبر: 32786

سیتروئن (C۳) شهریور ماه در بازار عرضه می‌شود

سیتروئن (C۳) با قیمتی حدود ۱۱۰ میلیون تومان، شهریور ماه به بازار عرضه می‌شود.

گسترش‌نیوز: سیتروئن شرکت خودروسازی فرانسوی است که در سال ۱۹۱۹ توسط آندره سیتروئن تاسیس شد. این شرکت به عنوان نخستین خودروساز خارج از ایالات متحده امریکا تا به حال همکاری‌های زیادی با خودروسازان خارجی از جمله فیات، پژو و... داشته است.

سایپا نیز به عنوان یک شرکت ایرانی از قدیم به عنوان شریک بلند مدت سیتروئن به شمار رفته به نحوی که سابقه‌ی همکاری این شرکت با یکدیگر به بیش از ۵۰ سال قبل برمی‌گردد. در سال۱۳۹۶ نیز شرکت سیتروئن با عقد قراردادی شروع به همکاری با شرکت سایپا کاشان جهت تولید خودرو با خرید نیمی از سهام این شرکت نمود.

درحال‌حاضر تولید نخستین خودروی پسابرجامی سایپا با نام سیتروئن سی ۳ (C۳)با سطح داخلی‌سازی ۲۰ درصدی آن، در سایت کاشان آغاز شده است و شهریور ماه این خودروها به بازار عرضه می‌شود.

این موتور که با مشارکت شرکت‌های سیتروئن و بی.ام.دابلیو ساخته شده تاکنون سه بار به عنوان موتور برتر جهان برگزیده شده و امکان داخلی‌سازی چنین موتوری در ایران وجود ندارد. خودروی C۳ با موتور EP۶ دارای ۱۶۵ اسب بخار قدرت و حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی «مختص بازار ایران» تولید شده است.

شاسی این خودرو تولید کشور ژاپن است که برای داخلی سازی، ایرانی‌ها باید بتوانند فناوری آن را در اختیار بگیرند، اما گیربکس دستی آن در ایران داخلی‌سازی خواهد شد.

Citroën1.jpg

قرارداد سایپا وسیتروئن بلند مدت و یک قرارداد مادر است. از این رو قراداد همکاری میان این دو شرکت ادامه دار است و باید منتظر محصولات جدید تولیدی و وارداتی بود. درحال‌حاضر خودرو C۳ تنها محصول تولیدی سایپا سیتروئن است.

Citroën3.jpg

گفتنی است که نرخ سیتروئن سی ۳ حدود ۱۱۰ میلیون تومان است؛ اما هنوز نرخ نهایی مشخص نشده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها