|
کدخبر: 90767

آخرین وضعیت شبکه‌های آب و برق مناطق سیل‌زده

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو، آخرین وضعیت شبکه‌های آب و برق در مناطق سیل‌زده در استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

گسترش نیوز: "میثم جعفرزاده" در این خصوص، اظهار داشت: سیل در استان هرمزگان به شبکه برق در ۱۲۵ روستا آسیب زده بود که منجر به قطع برق شده بود. اکنون برق ۱۱۵ روستا با برطرف شدن مشکلات وارد مدار شده و تنها ۱۰ روستا باقی مانده که تا ۲۴ ساعت آینده وضعیت آنها نیز مشخص خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو، ادامه داد: شبکه آبفای ۲۴ روستای این استان نیز خسارت دید که مشکل ۱۷ روستا برطرف شده و هفت روستا نیز به دلیل آسیب مسیرهای موصلاتی با قدری تاخیر کار رسیدگی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۳۵ روستا در استان کرمان دچار قطع برق شده است که اکنون حدود یکصد روستا دارای برق شده‌اند و ۳۵ روستا باقی مانده که با فروکش کردن سیلاب کار امدادرسانی سرعت خواهد گرفت. تعدادی از دکل‌های برق دچار شکستگی شده که به دلیل شرایط سیلابی کار جایگزینی به کندی در جریان است.

جعفرزاده، بیان داشت: ۲۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان بدون برق شده‌اند که مشکل ۱۱ روستا برطرف شده و ۹ روستا نیز به دلیل آسیب مسیرهای مواصلاتی بین ایرانشهر و نیک شهر باقی مانده است. ۳۴ روستا نیز دچار قطع آب شدند که اکنون ۱۸ روستا وارد مدار شده و ۱۶ روستا باقی مانده که به دلیل شرایط منطقه کار رسیدگی به سختی صورت می‌گیرد.

جعفرزاده همچنین، گفت: برق بخش کوچکی از کنگان قطع شده بود که این مشکلات برطرف شده و الان وضعت در این بخش استان بوشهر عادی است. ۲ روستا در این استان نیز دچار مشکلات آبی شدند که به زودی کار آنها نیز به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با اشاره به اینکه ۳۰ روستای استان فارس در ابتدا دچار قطع برق شدند، افزود: اکنون مشکلات آنها برطرف شده است. وضعیت ۱۰ روستا به دلیل تداوم شرایط سیلابی به زودی مشخص خواهد شد و با کاهش این شرایط کار امدادرسانی سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: ۱۶۳ روستا در استان کرمان هم از نظر شبکه آب دچار مشکل شدند که ۹۰ روستا مشکلات برطرف شده و ۷۳ روستا باقی مانده است.

این مقام مسوول، یادآور شد: ۱۷ روستای استان فارس در ابتدا در بخش شبکه آب دچار مشکل شده که ۱۲ روستا رفع مشکل شده است. کار رسیدگی به وضعیت شبکه‌های خسارت دیده تا برگشت به حالت عادی تداوم خواهد داشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها