|
کدخبر: 90708

قیمت جهانی نفت افزایشی شد (‌۹۹/۰۱/۰۵)

به دنبال امیدواری‌ها نسبت به نهایی شدن قریب‌الوقوع بسته محرک اقتصادی ۲ تریلیون دلاری دولت امریکا برای مقابله با تاثیرات منفی ویروس کرونا نرخ نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

گسترش‌نیوز: نرخ هر بشکه نفت برنت امروز برای تحویل در ماه می‌با ۶۲ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۶۵ سنت رسید. نرخ نفت خام امریکا نیز امروز با ۷۶ سنت معادل ۳.۳ درصد رشد به ۲۴ دلار و ۱۲ سنت رسید. نرخ هر دو شاخص نفتی اوایل امروز بیش از یک دلار افزایش یافته بود اما بعدا این افزایش تعدیل شد.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «به دلیل تضعیف ارزش دلار در نتیجه اقدامات بی‌سابقه فدرال رزرو، نرخ نفت در حال ترمیم نسبی است...نوسان نرخ نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا همچنان بالا خواهد بود و اگر افزایش قیمت‌ها به یکباره متوقف شود تجار نباید غافلگیر شوند.»

فدرال رزرو امریکا روز دوشنبه برنامه‌های اضطراری جدیدی را برای پشتیبانی از اقتصاد آسیب دیده امریکا به اجرا گذاشت که به گفته اقتصاددانان برای کند کردن تاثیرات ویروس کرونا ضروری به نظر می‌رسد.

در عین حال بسته محرک اقتصادی ۲ تریلیون دلاری مقابله با اثرات کرونا روز دوشنبه همچنان در سنای امریکا مورد بحث قرار گرفت و قانونگذاران در مورد بندهای مختلف آن اظهارنظر کردند. احتمال نهایی شدن این بسته مالی موجب کاهش ارزش دلار امریکا شده زیرا تزریق این بسته مالی می‌تواند موجب افزایش عرضه پول در اقتصاد امریکا شود. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز شاهد افت نیم درصدی بود. کاهش ارزش دلار موجب بالا رفتن نرخ کالاهای قیمت‌گذاری شده با این ارز از جمله نفت خام می‌شود.

با این حال، چشم‌انداز کلی بازار نفت همچنان کاهشی است، زیرا محدودیت سفر و فعالیت‌های تجاری به دلیل ترس از شیوع از کرونا همچنان در بسیاری از کشورهای جهان برقرار است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر