|
کدخبر: 90665

سیل به پارس جنوبی رسید!

مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به جاری شدن سیل در نزدیک تأسیسات فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: پالایشگاه این فاز با تولید و ارسال گاز به خط سراسری، با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارد.

گسترش‌نیوز: پیام معتمد، مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به اینکه بارندگی و سیل روز گذشته (۳ فروردین۹۸) هیچ آسیبی به تاسیسات پالایشگاهی این فاز وارد نکرده، گفت: پالایشگاه فاز ۱۳ با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارد و گاز شیرین این طرح هم‌اکنون به خط سراسری ارسال می‌شود.

به گفته معتمد خوشبختانه بارندگی و سیل هیچ آسیبی به واحد‌های تولید و فراورش گاز وارد نکرده و هم‌اکنون با توجه به در مدار تولید بودن این واحدها تولید گاز شیرین و سایر فراورده‌های گازی در این طرح ادامه دارد.

وی افزود: درحال‌حاضر پالایشگاه فاز ۱۳ با دریافت روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز غنی از دو سکوی مرحله اول این طرح و بیش از ۲۲میلیون متر مکعب گاز ترش از فازهای ۶ الی ۸ پارس جنوبی در مدار تولید قرار دارد.

مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی تصریح کرد: به علت سیلابی شدن مسیر ورودی اسکله در حال ساخت تنبک و آسیب جزیی به برخی تاسیسات موجود در کارگاه این پروژه، در حال برآورد و ارزیابی خسارت هستیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر