|
کدخبر: 86269

سهمیه سوخت مجزا در انتظار وانت‌های ساماندهی‌شده

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: وانت‌بارهای شهری بنزینی ساماندهی‌شده دارای پروانه معتبر و اسناد حمل، از ابتدای اسفند از سهمیه سوخت مجزا برخوردار می‌شوند.

گسترش نیوز - مهدی جمالی نژاد افزود: وانت بارهای بنزین سوز دارای پروانه فعالیت معتبر در سامانه مدیریت مرکزی حمل‌ونقل شهری (به نشانی WWW.UTCMS.IR) که اطلاعات آنها توسط شهرداری‌ها یا اتحادیه‌های صنفی مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه یادشده ثبت شده باشد، از اسفندماه ۱۳۹۸، از اعتبار ریالی سهمیه سوخت بنزین برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این رقم برای خودروهای تک سوز کم مصرف و پر مصرف به ترتیب معادل ۱۰۰ و ۱۵۰ لیتر علاوه بر سهمیه واریز شده به کارت‌های سوخت آن هاست و همین میزان برای خودروهای دوگانه سوز به ترتیب معادل ۹۰ و ۱۳۰ لیتر خواهد بود. پیرو تصویب کارگروه مربوطه از ابتدای اسفند ۱۳۹۸، سهمیه واریز شده به کارت‌های سوخت وانت‌ها به رقم ابتدای طرح سهمیه بندی در انتهای آبان ماه ۱۳۹۸ بازمی گردد. به عبارت دیگر برای خودروهای کم مصرف و پرمصرف تک سوز به ترتیب ۲۰۰ و ۳۰۰ و برای دوگانه سوزهای کم‌مصرف و پرمصرف به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ لیتر واریز می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره وانت بارهای پرتردد که نیازمند سوخت بیشتری از مقادیر گفته شده هستند افزود: وانت‌بارهای دارای پروانه فعالیت معتبر، می‌توانند تا سقف ۶۰۰ لیتر برای خودروهای پرمصرف و ۴۰۰ لیتر برای کم‌مصرف از اعتبار سهمیه عملکردی برخوردار شوند.

وی اظهارکرد: شرط بهره‌مندی از این سهمیه ثبت پیمایش‌های موفق انجام شده آنها از طریق شرکت‌های هوشمند حمل بار دارای مجوز از وزارت صمت و شهرداری هاست که اطلاعات آن برای این سازمان ارسال می‌شود. روش دیگر، ثبت ترددها از طریق سامانه متمرکز باربرگ شهری به نشانی www.baarbarg.ir است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در این طرح وجهی به حساب مالکان خودرو واریز نمی‌شود، گفت: اعتبار مشخص محاسبه شده صرفاً‌ برای هر خودرو به کارت بانکی مالک خودرو واریز می‌شود که صرفاً در جایگاه‌های سوخت بنزین و برای برداشت سوخت بنزین توسط همان خودرو قابل استفاده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور با تأکید به این که مرجع رسمی ثبت اطلاعات ناوگان و رانندگان حمل‌ونقل شهری، سامانه مدیریت مرکزی حمل‌ونقل شهری به نشانی www.UTCMS.ir است، گفت: در صورت شناسایی تخلف شهرداری‌ها و اتحادیه‌های صنفی یا رانندگان و شرکت‌های خدمات هوشمند حمل بار که بر اساس بانک‌های داده‌ای موجود از جمله دوربین‌های شهری بررسی می‌شود، با متخلفان برابر مقررات و قوانین برخورد و تمام مسئولیت زیان وارده حاصل از تخصیص غیرصحیح سهمیه سوخت با شخص متخلف است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر