|
کدخبر: 72975

قیمت جهانی نفت (۹۸/۰۸/۲۴)

قیمت هر بشکه نفت برنت که روز پنجشنبه ۹ سنت کاهش یافته بود، امروز با ۳۰ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۵۸ سنت رسید.

گسترش‌نیوز: در حالی که چشم‌انداز اوپک در مورد تقاضا برای نفت در سال آینده امیدها به تمدید توافق کاهش تولید در نشست ماه آینده گروه اوپک پلاس را تقویت کرده است، نرخ نفت امروز شاهد افزایش بود.

خوش بینی نسبت به انعقاد قریب الوقوع توافق تجاری بین امریکا و چین و پایان یافتن جنگ تجاری نیز دیگر عامل تقویت قیمت‌ها بوده است. لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید با بسیار سازنده توصیف کردن مذاکرات با پکن گفت توافق در حال نزدیک شدن است.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت برنت که روز پنجشنبه ۹ سنت کاهش یافته بود، امروز با ۳۰ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۵۸ سنت رسید.

قیمت نفت، ست تگزاس اینترمدییت امریکا هم که در جلسه قبل ۰.۶ درصد افت کرده بود امروز با ۲۹ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۶ سنت رسید.

پس از آنکه اوپک روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد تقاضا برای نفت این سازمان در سال ۲۰۲۰ کاهش یابد، نرخ نفت رو به افزایش گذاشت. این چشم‌انداز موجب. تقویت این نظر در بازارها شده که اوپک و متحدانش از جمله روسیه روند کاهش تولید نفت خود را همچنان ادامه خواهند داد.

اوپک و متحدانش از ابتدای امسال میلادی شروع به کاهش روزانه ۱.۲ میلیون بشکه‌ای تولید خود کرده‌اند و این کاهش تولید همچنان ادامه دارد.

ادوارد مویا، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «بازارهای انرژی روی سیاست تولید اوپک پلاس، اختلافات تجاری امریکا و چین و اینکه آیا پکن می‌تواند وضعیت هنگ کنگ را آرام کند یا نه متمرکز شده‌اند.»

میزان ذخایر نفت خام امریکا در هفته گذشته با ۲.۲ میلیون بشکه افزایش همراه بود، در حالی که تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۱.۶۴۹ میلیون بشکه‌ای را داشتند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر