|
کدخبر: 72599

اردکانیان از سرمایه‌‌گذاری در طرح‌های جدید خبر داد

به گفته وزیر نیرو، سه هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان طی امسال در طرح‌های آب و برق استان کرمان سرمایه‌گذاری شده است.

گسترش نیوز: رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به سیرجان افزود: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان با اعتبار و هزینه ۱۳۵ میلیون یورو و ظرفیت ۱۶۰ مگاوات از عمده‌ترین طرح‌های آب و برق استان کرمان است که امروز افتتاح شد.

وی اظهارکرد: طرح فاضلاب شهر کرمان نیز که با سرمایه‌گذاری و اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و ظرف سه سال آینده به اتمام می‌رسد و جمعیت ۷۰۰ هزار نفری استان کرمان از خدمات این طرح بهره‌مند می‌شوند از دیگر طرح‌های در دست اجرای این استان است.

وزیر نیرو تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر زرند نیز آغاز شده و طرح‌های احداث پست‌های برق و خط ۱۳۲ کیلو وات نیز امروز در استان کرمان به بهره‌برداری رسید و در مجموع در اجرای طرح پویش الف. ب. ایران، وزارت نیرو که از نیمه مهر ماه گذشته آغاز شده، امروز بعد از استان‌های تهران، ایلام، قم، آذربایجان غربی و یزد در استان کرمان اجرایی شد.

وی از ظرفیت بالای ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان کرمان خبر داد و افزود: نیرو گاه‌های خورشیدی محل سرمایه‌گذاری خوبی در استان کرمان هستند که امروز نیروگاه ۱۰ مگاواتی بافت و چهار مگاواتی کرمان از مجموعه طرح‌های تجدید ناپذیر بودند که افتتاح شدند و در مجموع ۲۲۷ پروژه آب و برق با اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو از انتقال آب خلیج‌فارس به استان کرمان تا پایان امسال خبر داد و گفت: مطالعات انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران به پایان رسید و ۱۷ استان کشور تحت پوشش این مطالعات قرار دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر