|
کدخبر: 65963

بررسی نوسانات نرخ نفت در هفته اخیر + اینفوگرافی

سبد نفتی اوپک در هفته گذشته و پس از حملات پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان به ۶۷.۸۸ دلار در هر بشکه رسید اما در آخر هفته به ۶۴.۳۹ دلار کاهش یافت.

گسترش‌نیوز: سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج‌شنبه ۲۸ شهریور با ۱۸ سنت کاهش ۶۴.۳۹ دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۲۷ شهریور، ۶۴.۵۷ دلار در هر بشکه معامله شده بود.

شنبه هفته گذشته یعنی ۱ سپتامبر، پهپادهای تهاجمی یمن به تاسیسات نفتی عربستان در مناطق البقیق و الخریص، قلب نفتی عربستان حمله کردند و تولید نفت این کشور ۵۰ درصد کاهش یافت.

اما از آنجای‌یکه بازارهای جهانی در آن روز شنبه و یک‌شنبه بسته بود، در روز دوشنبه با آغاز معاملات نرخ نفت تا ۲۰ درصد افزایش یافت.

قیمت نفت اوپک نیز در دوشنبه به ۶۶.۴۳ دلار در هر بشکه رسید و در روز سه شنبه تا ۶۷.۸۸ دلار در هر بشکه نیز بالا رفت.

اما پس از آن در آخر هفته به دنبال کاهش نرخ در بازارهای جهانی، نرخ نفت اوپک نیز کاهش یافت.

قیمت نفت در روز جمعه به علت نگرانی مجدد در مورد جنگ تجاری امریکا و چین کاهش یافت اما متوسط نرخ طی هفته گذشته افزایش یافت.

نفت برنت بیشترین افزایش هفتگی از ماه ژانویه را به علت حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان ثبت کرد.

روز جمعه هر بشکه نفت برنت با ۱۲ سنت کاهش ۶۴.۲۸ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام امریکا با ۴ سنت کاهش ۵۸.۰۹ دلار معامله شد.

طی هفته گذشته، نرخ نفت برنت ۶.۷ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش از ماه ژانویه به شمار می‌رود و نفت خام امریکا نیز با ۵.۹ درصد افزایش، بیشترین افزایش از ماه ژوئن را ثبت کرد.

بیشترین قیمتی که تاکنون برای سبد نفتی اوپک ثبت شده برابر با ۷۴.۰۴ دلار است که در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ رقم خورد. با تمام این افزایش‌ها اما هنوز نرخ سبد نفتی اوپک به بالاترین رقم خود نزدیک نشد.

این نوع نفت سال ۲۰۱۹ را با نرخ ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که کمترین نرخ آن از ابتدای امسال به شمار می‌رود.

متوسط نرخ نفت اوپک در هفته منتهی به ۲۰ سپتامبر یعنی ۲۹ شهریور ماه ۶۵.۸۲ دلار بوده است.

نفت اوپک سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۶۹.۷۸ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. این نوع نفت تاکنون در امسال میلادی به طور متوسط ۶۴.۴۳ دلار در هر بشکه معامله شده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها