|
کدخبر: 60120

اولین محموله بنزین صادراتی در بورس فروخته شد

یک منبع مطلع گفت: امروز برای نخستین‌بار ۱۰ هزار تن بنزین صادراتی در بورس انرژی عرضه شد که ۳ هزار تن از این عرضه معامله و صادر شد.

گسترش نیوز- یک منبع آگاه در بورس انرژی اظهار داشت: امروز برای اولین‌بار عرضه بنزین صادراتی با اکتان ۹۱ متعلق به پالایشگاه ستاره خلیج فارس به قیمت پایه هر تن ۵۸۱ دلار در بخش بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه شد که از این رقم ۳ هزار تن بنزین صادراتی به مقصد کشور افغانستان با قیمت هر تن ۵۸۱ دلار معامله شد.

tolid_benzin.jpg

فروش بنزین صادراتی ایران برای نخستین‌بار در صنعت نفت ایران صورت گرفته است و ۷ هزار تن از بنزین عرضه شده در روز جاری از طریق بورس انرژی، خریدار نداشت و بعداً‌ عرضه خواهد شد.

به گفته این مقام آگاه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، یکشنبه هفته آینده ۱۰ هزار تن بنزین با اکتان ۹۱ را به قیمت پایه هر تن ۵۸۱دلار و نیز بنزین با اکتان ۹۵ به حجم‌های ۳ هزار و ۵ هزار تنی را به نرخ پایه هر تن ۶۳۰ دلار با هدف صادرات عرضه می‌کند.

به گفته این مقام، شرکت پالایش پخش همچنین نفت سفید را هفته آینده در قالب چهار محموله و حجم کلی ۳ هزار تن و قیمت پایه هر تن ۵۷۸ دلار با هدف صادرات در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه می‌کند.

وی همچنین گفت: هفته آینده نفت گاز (گازوئیل) روز یکشنبه از انبار نفت مشهد به مقصد افغانستان به میزان ۵ هزار تن و قیمت پایه هر تن ۴۸۵ دلار با هدف صادرات در بورس انرژی عرضه می‌شود.

به گفته این مقام آگاه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استقبال کم‌نظیری از عرضه فرآورده‌های خود در بورس انرژی در هدف صادرات داشته است.

منبع: انتخاب

ارسال نظر