|
کدخبر: 54602

تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه دوم

مدیرعامل ایمیدرو گفت: تعاملات زیادی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است تا منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه ۲ تبدیل شود.

گسترش‌نیوز: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه دوم تبدیل می‌شود.خداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه مراسم امضای دومین تفاهمنامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار کرد: منطقه ویژه پارسیان از سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید و کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

غریب پور افزود: تعاملات زیادی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است تا منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه ۲ تبدیل شود و بدرخشد.

وی تصریح کرد: این دومین مراسم امضای تفاهمنامه با صنایع پتروشمی است و طبق برنامه قرار است از ۹۸۰۰ هکتار مساحت منطقه ویژه پارسیان حدود ۲۰۰۰ هکتار آن به صنایع پتروشیمی برای انجام فعالیت واگذار شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در نتیجه اجرای طرح‌های پتروشیمی در این منطقه ۱۵ تا ۱۸ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می‌شود، گفت: در نظر داریم تا سایر صنایع از جمله صنعت آلومینیوم و پتروپالایشگاه‌ها را در این منطقه طراحی و راه‌اندازی کنیم.

غریب پور افزود: به منظور تامین زیرساخت‌های آب و برق مورد نیاز این منطقه، اقدامات عملیاتی نیز طراحی و در حال اجرا است که تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

به گفته این مقام مسئول، توسعه اشتغال و تولید نیازمند سرمایه‌گذاری است. در همین راستا تلاش کردیم تا با استفاده از روش BOO (مشارکت بخش خصوصی)، جذب و تزریق سرمایه داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها