|
کدخبر: 53569

آمریکا به چند کشور اجازه خرید نفت از ایران را داد

یک مقام امریکایی پنجشنبه تصریح کرد کشورهایی که میزان خرید نفت آنها از ایران به سقف تعیین‌شده از سوی امریکا نرسیده می‌توانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

گسترش نیوز - یک مقام امریکایی تصریح کرد کشورهایی که هنوز به سقف معین‌شده از سوی امریکا برای واردات نفت از ایران نرسیده‌اند می‌توانند تا زمان رسیدن به سقف مورد نظر به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

naft-iran.jpg

امریکا در ماه نوامبر، چین، هند و شش کشور دیگر را از تحریم‌های اعمال‌شده علیه بخش نفت و انرژی ایران معاف کرده و به آنها اجازه داد به خرید نفت از ایران ادامه دهند. این معافیت‌ها در اوایل ماه مه به پایان رسید و دولت امریکا گفت که آنها را تمدید نخواهد کرد.

دولت امریکا هدف از تمدید نکردن این معافیت‌ها را ادامه سیاست فشار حداکثری علیه ایران و رساندن واردات نفت این کشور به صفر اعلام کرد.

اما همان زمان، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده بود دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا به دنبال یافتن راه‌هایی است که ضمن متوقف کردن صادرات نفت ایران، مبادلات نفت را برای کشورهایی مانند هند و چین راحت کند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اکنون به نقل از «برایان هوک»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور امریکا در امور ایران نوشته کشورهایی که به سقف تعیین‌شده از سوی امریکا نرسیده‌اند می‌توانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها