|
کدخبر: 46194

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی:

تامین ۲۰ درصد درآمد‌ ناخالص ملی از نمایشگاه‌ها

دومین نمایشگاه بین‌المللی جایگاه داران سوخت و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد و تا پنجم اسفندماه پذیرای علاقه مندان است.

گسترش‌نیوز : هدف از برگزاری دومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و پیوند صنعت و دانشگاه، با حضور مجموعه‌ای از شرکت‌های تولیدی، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خارجی فعال در این حوزه است.

در این نمایشگاه بیش از ۶۰ شرکت داخلی و ۱۲ شرکت خارجی از کشور‌هایی همچون ژاپن، مالزی، ترکیه وغیره در این نمایشگاه حضور دارند؛ همچنین پنج هیات تجاری از کشور‌های منطقه برای مذاکره با تولیدکنندگان ایرانی به تهران آمده‌اند.

«مصطفی کواکبیان» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی جایگاه داران سوخت گفت: در مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸ ادامه دارد و تا کنون دولت و کمیسیون تلفیق موافق افزایش نرخ بنزین در سال آینده نبوده‌اند.

وی افزود: البته هیچ کس مخالف سهمیه بندی بنزین و احیای کارت‌های سوخت و کنترل مصرف بنزین نیست.

به گفته وی، روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود که برای مقابله با آن باید دولت کنترل‌های لازم را انجام دهد و مجلس نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه نرخ بنزین چقدر باید باشد، گفت: برخی می‌گویند نرخ بنزین در منطقه بیشتر است و این امر موجب قاچاق می‌شود، برای حل این مشکل باید پایه پولی را اصلاح و پول ملی را تقویت کنیم.

کواکبیان گفت: زمانی نرخ ارز ۳۶۰۰ تومان بود و حالا افزایش یافته است، شاید اگر بر آن اساس حساب کنیم باید نرخ بنزین را افزایش دهیم اما نه ۶ هزار تومان.

وی تاکید کرد: همه همت ما این است که بیشترین منافع به مردم برسد و در بحث کلان افزایش نرخ بنزین باید کاری که مردم بیشترین نفع را داشته باشند.

این نماینده مجلس درباره مشکلات جایگاه داران سوخت گفت: برخی از این مشکلات صنفی است و باید بین خود آنها برطرف شود.

همچنین در این مراسم «بهمن حسین زاده» سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته، گفت: حدود ۶۸۰۰ جایگاه سوخت در کشور داریم و بین ۷۰ میلیون لیتر بنزین و ۳۰ میلیون مترمکعب گاز در این جایگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه قرار دادن هر چه بیشتر جدیدترین تولیدات داخلی و خارجی صنایع مرتبط با صنعت جایگاه داری در معرض دید جامعه است و بر این اساس از متخصصان دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کنند.

* افتتاح دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی

امروز همچنین دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاه با حضور ۵۹ شرکت در محل نمایشگاه بین‌المللی افتتاح شد.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در خصوص اهمیت این صنعت گفت: بخش عمده‌ای از بازاریابی و تجارت تجانی کالا مرهون برپایی بیش از ۱۴۰ هزار نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی در دنیاست و همه ساله در بیش از پنج هزار شهر دنیا نمایشگاه‌های تجاری برگزار می‌شود که آخرین دستاوردهای فناوری و فناوریک را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهد.

«بهمن حسین زاده» با اشاره به سیر تحولات صنعت نمایشگاهی در ایران، گفت: اگرچه بیش از ۵۰ سال سابقه برگزاری نمایشگاه در کشورمان وجود دارد اما تا سال ۱۳۷۹ فقط یک نمایشگاه بازرگانی تهران همه ساله در کشور برپا می‌شد.

وی افزود: هم اکنون ۳۲ سایت نمایشگاهی در کشور در کنار نمایشگاه بین‌المللی تهران بیش از ۵۰۰ عنوان نمایشگاهی و ۸۰ رویداد اصلی را به عنوان یک برند در غرب آسیا و خاورمیانه هر سال برپا می‌کنند.

حسین زاده اظهارکرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد در آمد ناخالص ملی از محل برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری تامین می‌شود و ما در ایران باید با بازنگری در استانداردهای نمایشگاهی این رقم را محقق کنیم.

وی تشکیل شورای هماهنگی نمایشگاه‌ها را از سیاست‌های جدید خود برای جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت منابع عنوان کرد و گفت: در کنار این به دنبال توسعه نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی ایران در کشورهای خارجی به خصوص کشورهای منطقه که بازار ۴۰۰ میلیون نفری دارد هستیم.

دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی کشور از امروز (پنجشنبه ۲ اسفند) تا پنجم اسفند آخرین دستاوردهای صنعت نمایشگاهی را با حضور غرفه سازان، مجریان نمایشگاهی و سایت‌های نمایشگاهی کشور برای علاقه مندان ارائه می‌کنند.

منبع: تصویر روز

ارسال نظر