|
کدخبر: 46032

وزیر نیرو خبر داد؛

برنامه‌ریزی جدی برای اصلاح تعرفه آب و برق

وزیر نیرو اعلام کرد که با وجود شرایط تحریم و محدودیت‌هایی که علیه اقتصاد ایران به وجود آمده، مقدمات لازم برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا فراهم شده است.

گسترش‌نیوز: رضا اردکانیان صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه‌ای با فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که امروز علیه اقتصاد ایران شکل گرفته، برای دولت همکاری نزدیک و گسترده با بخش خصوصی اهمیت بسیاری دارد و در زمینه‌ی پیوستن به اتحادیه اوراسیا نیز اتاق بازرگانی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به لزوم تغییر در الگوی مصرف به عنوان یکی از نقاط ضعف اقتصاد ایران توضیح داد: تحریم‌ها با هدف ضربه زدن به اقتصاد ایران از نقاط ضعف پیگیری می‌شوند و از این‌رو تلاش برای اصلاح الگوی مصرف که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شده، اهمیت بسیاری دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: در این زمینه بخش خصوصی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتصاد ایران نقشی مهم دارد و امیدواریم با در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های دولت و بخش خصوصی شرایط برای اصلاح الگوی مصرف فراهم شود.

برنامه‌ریزی جدی برای اصلاح تعرفه آب و برق

اردکانیان با بیان این‌که وزارت نیرو برنامه‌ای را با هدف مدیریت همزمان عرضه و تقاضا تعریف کرده و در اختیار مجلس شورای اسلامی و دولت قرار داده است، تصریح کرد: در این زمینه، مرکز امور اجتماعی آب و انرژی در وزارت نیرو، کار خود را آغاز کرده که امیدواریم با همکاری بخش غیردولتی اهداف آن پیگیری شود. هم‌چنین وزارت نیرو در زمینه‌ی اصلاح تعرفه آب و برق نیز برنامه‌ریزی‌های جدی داشته که امیدواریم در آینده نفع این موضوع از طریق سرمایه‌گذاری مجدد در این بخش خود را نشان دهد.

وی با بیان این‌که در شرایط تحریم افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌های زیرساختی اهمیت زیادی دارد، توضیح داد: یکی از این اولویت‌ها در حوزه مشارکت با کشورهای خارجی تعریف می‌شود که پیوستن به اتحادیه اوراسیا جزیی از این برنامه است.

وزیر نیرو اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در خردادماه سال آینده، جلسه‌ای با محوریت ایران در این اتحادیه برگزار خواهد شد که امیدواریم نتیجه آن درنهایت به نفع هدف‌گذاری‌های کلان اقتصادی کشور باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر